فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۷۸۵۵۱

ارتش اسرائیل از ساکنان شهر غزه خواست شهر را تخلیه کنند

ارتش اسرائیل از ساکنان شهر غزه خواست شهر را تخلیه کنند

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای از ساکنان شهر غزه خواسته است به منظور «ایمنی و حفاظت از خود» شهر را ترک کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیشتر ارتش از سازمان ملل خواسته بود عملیات تخلیه غیرنظامیان از منطقه شمال نوار غزه را به اجرا بگذارد اما سازمان ملل اجرای این دستور را فاجعه‌بار توصیف کرد و خواستار لغو آن شد.

طی یک ساعت گذشته، ارتش اسرائیل مستقیما از غیرنظامیان شهر غزه درخواست کرده است به جنوب نوار غزه بروند.

سازمان ملل متحد از اسرائیل خواست تا در ضرب الاجلی که به خروج ۱.۱ میلیون نفر از شمال غزه طی ۲۴ ساعت آینده داده است، تجدید‌نظر کند.

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس از اعلام حمایت تمام عیار کشورش از اسرائیل و دیدارش با بنیامین نتانیاهو در تل‌آویو، وارد اردن شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران نیز که به لبنان سفر کرده است در بیروت از احتمال بازشدن جبهه‌های جدیدی در جنگ حماس و اسرائیل گفت و «گشودن جبهه‌های دیگر» در این جنگ را «احتمال واقعی» خواند(یورونیوز).

لاپید: شکست در برابر حماس جبران ناپذیر است

یائیر لاپید نخست وزیر پیشین و رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی گفت که اتفاقی که روز شنبه از سوی حماس رخ داد، شکستی جبران ناپذیر است.

لاپید تاکید کرد که به دولت اضطراری نخواهند پیوست اما با تشکیل آن مخالفتی ندارد.

وی با بیان اینکه کسی که باعث شکست شد نمی‌تواند آن را درست کند، گفت: ما گریه می‌کنیم و مردگان خود را به خاک می‌سپاریم و اتفاقی که روز شنبه افتاد شکستی است که نمی‌توان آن را جبران کرد(ایرنا).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.