کد مطلب: ۸۸۱۷۴۱

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی بایدن را نپذیرفت

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی بایدن را نپذیرفت

رسانه‌های عبری اعلام کردند که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا را طی سفر وی به اراضی اشغالی رد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع فلسطینی در رام‌الله اعلام کردند، مسئولان دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تلاش کردند تا مکالمه تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برقرار کنند اما محمود عباس این درخواست را رد کرد.

آنطور که ایسنا نوشته است، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه به دنبال افزایش تنش‌ها و حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی به غزه و ادامه عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی وارد اراضی اشغالی شد.

حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی به مناطق غزه همچنان ادامه دارد و این رژیم اخیرا در یک جنایت جدید بیمارستان المعمدانی در غزه را هدف قرار داد که به شهادت بیش از ۵۰۰ فلسطینی منجر شد.

درخواست محمود عباس از فرانسه برای آتش بس فوری در فلسطین

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار اقدام فرانسه برای آتش بس فوری در فلسطین شد.

در این تماس تلفنی عباس خواستار اقدام فوری برای توقف اقدامات رژیم صهیونیستی شد.

وی گفت که تعدی مستمر اسرائیل علیه ملت، اراضی و مقدسات ما فلسطینی‌ها و ادامه تروریسم شهرک‌نشینان در سایه سکوت جامعه جهانی، اشغالگران را تشویق کرده که همان‌گونه که اکنون در غزه و کرانه باختری جریان دارد، دست به جنایت بیشتر بزنند.

عباس همچنین گفت که پایان یافتن اشغالگری اسرائیل در خاک فلسطین به مرکزیت قدس شرقی و به رسمیت شناخته شدن حق ملت فلسطین در برخورداری از استقلال و حاکمیت و عضویت کامل در سازمان ملل متحد می‌تواند امنیت، ثبات و صلح را در منطقه ایجاد کند.

ابومازن درباره اجرا نشدن قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و حقوق بین‌الملل از سوی اسرائیل تاکید کرد که ادامه ظلم و جوری که علیه ملت فلسطین اعمال می‌شود، شرایط را به سوی وخیم‌تر شدن اوضاع پیش خواهد بود که هیچ‌کس توانایی رویارویی با پیامدهای آن را ندارد.

به نقل از ایرنا، وی بر ضرورت حمایت جهانی از آحاد ملت بی‌دفاع فلسطین که در معرض تجاوزگری خونین اسرائیل قرار گرفته شده است.

از سوی دیگر رئیس‌جمهوری فرانسه نیز گفت که پاریس از تشکیل دو کشور مستقل و توقف تنش‌ها و برقراری تماس با همه کشورها در این زمینه حمایت می‌کند.

وزارت بهداشت فلسطین مستقر در غزه اعلام کرد که تاکنون ۳۲۳ فلسطینی در جریان حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه شهید و یک‌هزار و ۷۰۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.