خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۴۵۵۸

کاهش تولید تخم‌مرغ به خاطر بیماری آنفولانزای پرندگان می‌باشد

کاهش تولید تخم‌مرغ به خاطر بیماری آنفولانزای پرندگان می‌باشد

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: دلیل کاهش تولید تخم‎‌مرغ و افزایش قیمت آن در کشور به دلیل بیماری آنفولانزای پرندگان و تدابیر بهداشتی در جلوگیری از شیوع این بیماری بوده است.

منصور پناهی روز دوشنبه در جلسه کمیته تنظیم بازار اردبیل افزود: دولت بدنبال تعدیل قیمت انواع کالا در کشور است و تلاش می شود جلوی گرانی کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم گرفته شود .

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی از توزیع هشت تن تخم مرغ در اردبیل خبر داد وگفت: محموله وارداتی تخم مرغ وارد اردبیل شده و به قیمت دولتی هر شانه 12 هزار 600 تومان در فروشگاه‌ها به مردم عرضه می شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه مصرف سالانه تخم مرغ در اردبیل 15 هزار تن است افزود:در حال حاضر با کسری میزان تولید تخم مرغ در استان شاهد هستیم.

پناهی میزان تولید تخم مرغ در واحد های مرغداری اردبیل را 11 هزار تن اعلام کرد و گفت:در حال حاضر شیوع آنفولانزای مرغی باعث شده 25 درصد از فارم های تولید تخم مرغ از چرخه تولید حذف شوند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون قیمت تخم مرغی در بازار 9 هزار تومان است که با توزیع تخم مرغ به قیمت دولتی در فروشگاه‌ها قیمت آن در بازار تعدیل خواهد شد .

تخم مرغ وارداتی با قیمت 12 هزار و 600 تومان در هر شانه از امروز در فروشگاه‌های اتکا،رفاه و فرهنگیان به مردم عرضه می شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.