خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۴۹۶۶

ازخروج غیرضروری ارز در عرصه واردات میوه جلوگیری شود

ازخروج غیرضروری ارز در عرصه واردات میوه جلوگیری شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اذعان کرد: با واردات میوه‌هایی که در داخل کشور وجود دارد مخالف بوده و معتقدم باید به جای خروج ارز از کشور به سامان بخشیدن زیر‌ساخت‌های کشاورزی پرداخته شود.

دکتر سید راضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، واردات میوه را اصولی غیر‌استراتژیک خواند و اظهار داشت: در شرایطی که ارز ایران و خروج آن با مشکلات عدیده‌ای روبرو است و نیز در خصوص تامین اعتبار برخی از هزینه‌هایی که در بودجهٔ سالیانه وجود دارد در مضیقه هستیم واردات میوه هیچ ضرورتی ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی تصریح کرد: اگر مسائل حیاتی کشور و مردم مدّ نظر دولت است باید محصولات استراتژیک را در دایره توجه خود قرار داده و با توجه به اینکه ایران کشوری چهار فصل است و در هر فصلی از سال میوه مخصوص هر فصلی یافت می‌شود از خروج غیر‌ضروری ارز در عرصهٔ واردات میوه جلوگیری بعمل آورد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اذعان کرد: دولت با تشویق مجموعه بخش خصوصی بصورت تضمین تعدیه سرمایه می‌تواند در راستای عدم واردات میوه و تقویت زیر ساخت‌های کشاورزی کشور مؤثر باشد.

مهندس صدرالدین نیاورانی، نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی کشور نیز در این خصوص با تفکیک نیاز کشور به به انواع میوه در شب چلّه و ایام عید نوروز تصریح کرد: در این ایام بیشترین نیاز به میوه در کشور وجود دارد لذا به منظور حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی باید صنایع تبدیلی و تکمیلی خود را در جهت مازاد تولید کشور احیا کرده و تولیدات خود را افزایش دهیم.

وی افزود: راه دوم تحقق چنین هدفی در اختیار داشتن صنایعی پیشرفته نظیر سردخانه‌های کنترل اتمسفری که بدون نیاز به هیچگونه مواد افزودنی قابلیت نگهداری از میوه‌ها را تا ۱ سال و بیشتر دارد تا بدینوسیله به تنظیم بازار پرداخته شود.

نیاورانی در خصوص واردات و یا عدم واردات میوه اذعان کرد: در ایام عید که دسترسی به میوه‌ای مثل نارنگی کاهش می‌یابد و از طرفی بار ایرانی هم در اختیار نداریم یک ضرورت می‌شود که اگر واردات آن از راه درست و با دستور قانونی انجام نگیرد بطور مسلم از طریق قاچاق و بدون پرداخت هزینه‌های عوارض و دولت وارد کشور خواهد شد که کاری فی نفسه غلط بوده و باید جلوی آن گرفته شود.

منبع: رادیوگفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.