کد مطلب: ۱۹۰۴۶۸

کاهش بی‌سابقه بارندگی‌ها در همدان

کاهش بی‌سابقه بارندگی‌ها در همدان

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از کاهش بی‌سابقه بارندگی‌ها در استان و کشور خبر داد.

نادر پیرتاج‌همدانی تصریح کرد: بارندگی‌ها از اول سال زراعی در استان به طور میانگین 55 درصد و در شهر همدان 60 درصد کاهش داشته به طوریکه این کاهش شدید بارش‌ها طی دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده و نسبت به 40 سال اخیر که همزمان با تأسیس مرکز آب و هوای استان نیز بوده، این کاهش امسال 3 مورد تکرار شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی از کاهش 2 تا 5 درجه‌ای دما از فردا تا دو روز آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب و هوای استان صاف تا کمی ابری است و در دو روز آینده با کاهش دما همراه خواهد بود.

پیرتاج‌همدانی اظهار کرد: از اواخر امروز به تدریج افزایش ابر بر آسمان استان حاکم خواهد بود و تا فردا ظهر در برخی مناطق استان احتمال بارش خفیف و پراکنده به صورت بارش برف وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز وزش باد را خواهیم داشت، یادآور شد: از فردا بعدازظهر تا روز چهارشنبه جو هوای استان پایدار و نسبتا آفتابی و بدون گردوغبار پیش‌بینی می‌شود.

پیرتاج‌همدانی با اشاره به اینکه کمینه دمای شهر همدان 7 درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دما 15 درجه گزارش شده است، گفت: سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان به ترتیب با منفی 7 درجه زیر صفر در اسدآباد و 15 درجه بالای صفر در قهاوند در 24 ساعت گذشته به ثبت رسیده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.