کد مطلب: ۲۰۰۴۳۰

برای تامین فرآورده‌های نفتی در کرمانشاه آمادگی داریم

برای تامین فرآورده‌های نفتی در کرمانشاه آمادگی داریم

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: با توجه به کاهش محسوس دمای هوا در استان پیش‌بینی لازم برای ارسال سوخت به مجاری عرضه در استان اندیشیده شده است.

مراد حاصل‌مرادی افزود: به طور معمول روزانه یک میلیون و 400 هزار لیتر بنزین، 2 میلیون لیتر نفتگاز و 700 هزار لیتر نفت سفید بین جایگاه‌های سوخت استان کرمانشاه توزیع می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اظهار کرد: در روزهای برفی به دلیل کاهش ترددها، حجم مصرفی سوخت از جمله بنزین و نفتگاز کاهش می‌یابد که به طور قطع در صورت نیاز به عرضه بیشتر همچون مواقع بحرانی همچون زلزله نیاز اهالی به هر مقدار که باشد تامین خواهد شد.

مرادی افزود: به طور معمول به جز نفت سفید که در فصل سرد با افزایش مواجه است، سایر فرآورده‌ها در بخش حمل و نقل با کاهش رو به رو می‌شود اما در بخش صنایع به دلیل قطعی گاز صنایع، تامین سوخت مایع نیروگاه‌ها و کارخانه‌های بزرگ همچون سیمان از طریق این شرکت تامین می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با بیان اینکه 144 باب جایگاه فعال سوخت در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: در چهار ماه اخیر تنها برای نیروگاه‌های استان بیش از 183 میلیون لیتر نفت ارسال شده است.

مرادی با اشاره به اینکه عرضه نفت سفید از طریق 466 فروشندگی در سطح روستاها و شهرها انجام می‌شود، افزود: از قبل سوخت ذخیره زمستانی این فروشندگی‌ها تامین شده است و در طول زمستان نیز با اعلام کالا برگ‌های جدید، نیازمندی سوخت گرمایشی روستاییان مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تامین سوخت شهرهای زلزله‌زده نیز با استفاده از دفترچه‌های هلال‌احمر تامین می‌شود، گفت: در شهرستان‌های زلزله زده حدود 113 فروشندگی انجام ذخیره‌سازی، تامین و توزیع سوخت نفت سفید گرمایش زلزله‌زده‌ها را عهده‌دار هستند.

مرادی با اشاره به اینکه با توجه به میزان موجودی سوخت استان شهروندان هیچ گونه نگرانی در راستای تامین سوخت نداشته باشند، اظهار کرد: با توجه به اطلاعات هواشناسی، از قبل پیش‌بینی و تمهیدات لازم برای ارسال سوخت موردنیاز مجاری عرضه در استان اتخاذ و در صورت قطع ارتباط جایگاه‌ها با مرکز استان پیش‌بینی لازم برای تأمین سوخت از طریق سایر استان‌های همجوار انجام می‌شود.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در 31 شهر و 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.