کد مطلب: ۲۰۴۶۷۸

راه‌اندازی آزمایشی ۲ ردیف از فازهای پارس جنوبی

راه‌اندازی آزمایشی ۲ ردیف از فازهای پارس جنوبی

محمد مشکین‌فام گفت: یک ردیف از فاز ۱۳ پارس جنوبی و یک ردیف از فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی تا پایان امسال به صورت آزمایشی وارد مدار تولید می‌شود.

محمد مشکین فام گفت: یک ردیف از فاز ۱۳ پارس جنوبی و یک ردیف از فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی تا پایان امسال به صورت آزمایشی وارد مدار تولید می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان این‌که راه‌اندازی نخستین ردیف پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی و فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با گاز دریافتی از خط آی گت ۵ انجام می‌شود، گفت: پیشرفت بخش خشکی این فازها از ۹۰ درصد عبور کرده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به این‌که ساخت پنج سکوی پارس جنوبی که شامل ۲ سکو برای فازهای ۲۲ تا ۲۴، ۲ سکو برای فازهای ۱۳ و یک سکو برای فاز ۱۴ پارس جنوبی می‌شود هم اکنون از پیشرفت بالای ۹۰ درصد برخوردار است، گفت: سه سکوی پارس جنوبی تا پایان امسال در موقعیت خود در خلیج فارس نصب می‌شود.

فاز ۱۳ که از سوی کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروپایدار، مپنا و صدرا راهبری می‌شود برای استخراج روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گازترش از میدان مشترک پارس جنوبی و تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ۲۹۰۰ تن گاز مایع، ۲۷۵۰ تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد در استان بوشهر درحال اجراست.

طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۶, ۶ میلیون مترمکعب گازترش، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد، ۲ هزار و ۸۷۰ تن ال‌پی‌جی و ۲ هزار و ۷۴۰ تن اتان از سوی شرکت پتروسینا آریا و شرکت صنعتی دریایی جمهوری‌اسلامی ایران (صدرا) در حال انجام است.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.