کد مطلب: ۲۱۲۵۳۱

تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران تا اردیبهشت

تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران تا اردیبهشت

معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل گفت: پیش‌بینی می‌شود که «دونالد ترامپ»، تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را بار دیگر در ماه مه سال 2018 (اردیبهشت 97) تمدید کند و پس از آن، برجام در شرایط بهتری اجرا شود.

امیرحسین زمانی‌نیا در دومین کنگره بین‌المللی اکتشاف و تولید، افزود: رئیس جمهوری آمریکا مانند قلدرهای مدرسه است و حتی اتحادیه اروپا از نحوه رفتار ترامپ، ناراضی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون وزیر نفت با بیان اینکه حدود 200 میلیارد دلار پروژه مختلف نفت در بخش‌های صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی کشور تعریف شده است، افزود: سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای فعالیت در صنعت نفت مورد نیاز است و هر 2 بخش باید در این زمینه فعال شوند.

وی یادآور شد: صنعت نفت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانست مستقل شود و به خودکفایی برسد، اما با توجه به اینکه ایران، دارای بزرگترین ذخایر نفت و گاز در جهان است، نتوانسته‌ایم به میزان ذخایر، تولید خود را افزایش دهیم.

زمانی‌نیا با اشاره به اینکه برجام، برخی مشکلات پیش روی فروش صنعت نفت را برطرف کرد، افزود: بر اساس توافق برجام، درآمدهای نفتی را دریافت و تجهیزات مورد نیاز را تحویل گرفته‌ایم.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: گرچه مشکلات بانکی باقی مانده است اما این مشکل، به برجام مربوط نیست، بلکه به مسائل دیگر ارتباط دارد.

دومین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی اکتشاف و تولید و پنجمین کنگره بین‌المللی صنعت حفاری ایران با هدف بررسی آخرین تحول‌ها و چشم‌انداز آینده طرح‌های در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی و الزام‌های حضور حداکثری بخش خصوصی در اجرا و مدیریت طرح‌های نفت و گاز کشور با حضور بیش از هزار نفر از مدیران و کارشناسان ارشد حوزه کارفرمایی و پیمانکاری صنعت نفت در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.