کد مطلب: ۲۱۴۰۷۴

سوخت‌رسانی پایدار به پایتخت معنوی ایران در ایام نوروز

سوخت‌رسانی پایدار به پایتخت معنوی ایران در ایام نوروز

مدیر شرکت‌ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی از آمادگی برای سوخت‌رسانی در ایام نوروز به‌ویژه به مشهد مقدس، پایتخت معنوی ایران، خبر داد.

علی‌اصغر اصغری با اشاره به افزایش سفرهای نوروزی به استان خراسان به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) گفت: افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی بنزین یورو ۴ و نیز ظرفیت بارگیری فرآورده یورو ۴ لازم است که خوشبختانه امکان حداقل بارگیری پنج میلیون لیتر فرآورده مهیا شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ٬ اصغری گفت: نشست‌هایی با انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل و انجمن صنفی جایگاه‌داران به منظور آمادگی عرضه سوخت در ایام نوروز برگزار شده است.

اصغری با بیان این‌که از آمادگی سوخت‌رسانی در شرایط بحران و اعمال اولویت ویژه برای ایجاد امنیت پایدار در فرآیند سوخت‌رسانی اطمینان حاصل شده است، ادامه داد: تجهیزات و قطعات مرتبط با سامانه هوشمند سوخت، تامین و توجیه پیمانکاران و گروه‌های پشتیبانی مرتبط با سامانه هوشمند و پیمانکاران تعمیراتی تلمبه‌ها با هشت گروه مقیم انجام شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی همچنین از تشکیل گروه‌های ویژه کنترل کمی و کیفی به منظور اطمینان از کمیت و کیفیت فرآورده تحویلی به مسافران و برنامه‌ریزی برای حضور ناوگان حمل‌ونقل به تعداد کافی خبر داد و تعداد جایگاه‌های عرضه فرآورده نفتی در این منطقه را ۱۲۰ جایگاه و تعداد جایگاه‌های عرضه سی ان جی را ۱۳۵ جایگاه اعلام کرد.

اصغری اظهار کرد: در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد که دومین فرودگاه مهم کشور پس از مهرآباد است، به طور میانگین روزانه ۶۲۰ هزار لیتر سوخت ATK (برای حدود ۱۰۰ فروند هواپیما) توزیع می‌شود.

آمار ۱۰ ماهه توزیع و مصرف فرآورده در خراسان‌رضوی

کل فرآورده‌های نفتی و سی‌ان‌جی توزیع شده در ۱۰ ماه منتهی به یکم بهمن امسال، افزون بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر بوده است.

مدیر شرکت پخش منطقه خراسان رضوی، میزان بنزین مصرفی در مدت یاد شده را یک میلیارد و ۳۱۲ میلیون لیتر عنوان کرد و افزود: همچنین ۱۳۱ میلیون لیتر نفت سفید، یک میلیارد و ۳۰۱ میلیون لیتر نفت گاز، ۳۴۳ میلیون لیتر نفت کوره، ۴۳ هزار تن گاز مایع، ۵۰۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی و ۲۰۵ میلیون لیتر سوخت هواپیما در این مدت توزیع و مصرف شده است.

به گفته وی، همچنین تا پایان دی ماه به ۷ نیروگاه موجود در استان بیش از ۳۷۰ میلیون لیتر نفت‌گاز و ۳۳۰ میلیون لیتر نفت کوره تحویل شد.

توزیع سوخت یورو ۴ در مشهد مقدس

روزانه در شهر مشهد مقدس حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین توزیع می‌شود که کاملا بر اساس استانداردهای یورو ۴ است، همچنین نفت گاز مصرفی شهر مشهد و حومه آن روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بر اساس استانداردهای یورو ۴ است.

اصغری با بیان این‌که شهر مشهد رکورد مصرف بنزین حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر در روز را نیز داشته است، گفت: با توجه به مسئولیت اجتماعی صنعت نفت و پیش‌بینی مصرف بنزین حدود ۵ میلیون لیتر در ایام نوروز، همه تلاش همکاران این است که بتوانیم با تمام ظرفیت صددرصد بنزین یورو ۴ توزیع کنیم.

فروش مرزی و امنیت پایدار عرضه سوخت

مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی از صادرات ۱۲ میلیون لیتر نفت گاز به افغانستان در ۱۰ ماه منتهی به یکم بهمن امسال خبر داد.

اصغری افزود: همچنین ۶۱ میلیون لیتر سوخت(بر اساس نرخ تعادلی) به ساکنان شعاع ۲۰ کیلومتری مرزها عرضه شده که هم در تامین معیشت مرزنشینان و هم امنیت پایدار و کاهش قاچاق نفت گاز موثر بوده است.

وی با بیان این‌که ۴۰ میلیون لیتر مابه‌التفاوت (براساس نرخ داخلی و فوب خلیج‌فارس) از خودروهای خروجی در مرزهای دوغارون، سرخس و لطف‌آباد و درگز اخذ شده است، اظهار کرد: خودروهای خروجی از مرز به وسیله عوامل شرکت، کنترل و موجودی باک خودروها بر اساس نرخ فوب محاسبه و مابه‌التفاوت آن دریافت می‌شود.

منبع: شانا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.