کد مطلب: ۲۱۶۳۴۶

رشد تولید ناخالص ملی با توسعه صنعت پتروشیمی

رشد تولید ناخالص ملی با توسعه صنعت پتروشیمی

صنعت پتروشیمی ایران با توجه به کارکردهای تاثیرگذار خود می‌تواند تولید ناخالص ملی را افزایش دهد.

محمد مهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه یکی از مهمترین مزیت‌های ما در بخش اقتصادی، صنعت پتروشیمی است، گفت: برای فعال کردن هرچه بیشتر این بخش دراقتصاد کشور به جذب و تزریق سرمایه نیاز داریم و باید حمایت‌های لازم را برای تحقق جهش در این صنعت با همگرایی بیشتر محقق کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پتروشیمی، صنعتی پرسود برای سرمایه‌گذاران و بخش اشتغال‌زای کشور است، این بخش بدون شک با توسعه هرچه بیشتر به افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی کمک می‌کند.

وی با اشاره به این که باید از خام فروشی همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فاصله بگیریم، افزود: یکی از راه‌های رهایی از خام‌فروشی در صنعت نفت توسعه پتروشیمی در تمانی ابعاد است.

مفتح به موضوع سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: سرمایه گذاری درصنعت پویای پتروشیمی و همچنین استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در این بخش نیازی ضروری به نظر می‌رسد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: پتروشیمی در ایران با توجه به حجم تولید و نیز صادرات خود ایران صنعتی پرسود برای اقتصاد کشوربه شمار می‌رود و هرچند برخی موانع برای ورود سرمایه طی سال‌های اخیر وجود داشته است اما باید براین نکته تاکید کرد که پتروشیمی صنعتی جذاب برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

منبع: نیپنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.