کد مطلب: ۲۲۹۷۸۲

افزایش ۵۰ درصدی سهم نفتکش‌های ایران در بازار بین‎المللی

افزایش ۵۰ درصدی سهم نفتکش‌های ایران در بازار بین‎المللی

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از افزایش ۵۰ درصدی سهم این شرکت در بازارهای بین‎المللی خبر داد و گفت: این شرکت مجددا به عضویت اینترتانکو و بیمکو درآمده است.

نصرالله سردشتی در تشریح بخشی از دستاوردهای شرکت ملی نفتکش ایران درسال گذشته با بیان اینکه سهم این شرکت از بازارهای بین‎المللی تا پیش از تحریم‎ها حدود ۸۰ درصد بود، گفت: از ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی که تحریم‎ها لغو شد توانستیم ظرف مدت کوتاهی سهم خود را در بازارهای بین‎المللی به حدود ۵۰ درصد افزایش دهیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ٬ عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران از عضویت دوباره شرکت ملی نفتکش ایران در انجمن‌‎ها و نهادهای مهم بین‎المللی به عنوان یکی از دستاوردهای این شرکت در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته عضویت دوباره شرکت ملی نفتکش ایران در شورای دریانوردی بین‌المللی و حوزه دریای بالتیک (BIMCO)، اتحادیه بین‎المللی مالکان مستقل کشتی‎های نفتکش (INTERTANKO) و انجمن دریایی بین‎‌المللی شرکت‌های نفتی(OCIMF) محقق شد.

سردشتی گفت: همچنین در سال گذشته موفق به دریافت گواهینامه ‎ ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ و گواهینامه ISO ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ از موسسه رده‎بندی DNV.GL شدیم که این اقدامات دستاورد قابل توجهی برای این شرکت در راستای بازگشت به بازارهای بین‎المللی به شمار می‌رود.

وی به نوسازی ناوگان این شرکت نیز اشاره کرد و افزود: در راستای جوان‌سازی و نوسازی ناوگان در سال گذشته ۴ فروند از کشتی‌های قدیمی شرکت اوراق شد و این در حالی است که اوراق ۲ فروند دیگر نیز طبق برنامه مصوب در دستور کار قرار دارد.

سردشتی با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص رفع مشکلات پرسنل این شرکت از جمله اجرای طرح یکسان‎سازی حقوق کارکنان افزود: در سال گذشته تعدادی از کشتی‎های شرکت ملی نفتکش ایران به سیستم V-SAT و اینترنت پرسرعت مجهز و ارتباط خانواده‎های دریانوردان ناوگان با آنها از این طریق میسر و ممکن شد. امیدواریم امسال نیز شاهد تجهیز سایر کشتی‎های ناوگان به اینترنت پرسرعت طبق برنامه باشیم.

سردشتی با اشاره به وضعیت بازارهای بین‎المللی و پایین‎ بودن نرخ اجاره کشتی‎ها خاطرنشان کرد: در مدتی که در بخش بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران فعال بودم در چندین نوبت رکود بازار را تجربه کردیم اما با تدابیر اتخاذ شده این شرایط را کنترل کردیم و به سلامت پشت سرگذاشتیم.

به گزارش مارین تایمز، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در پایان با بیان اینکه براساس پیش‎بینی‎ها وضعیت بازار در سال ۲۰۱۹میلادی رو به بهبود خواهد گذاشت، افزود: امیدواریم این بار نیز بتوانیم از شرایط رکود فعلی با موفقیت و کمترین آسیب عبور کنیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.