کد مطلب: ۲۳۱۶۶۸

باید کالاها با همان نرخ‌های قبل از عید، فروخته شود

باید کالاها با همان نرخ‌های قبل از عید، فروخته شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: باید افزایش قیمت را مدیریت کنیم و کالاها با همان نرخ‌های قبل از عید، فروخته شود. در غیر این صورت، قاچاق معنا پیدا می‌کند و مردم به سمت کالاهای قاچاق می‌روند.

با موضوع قیمت لوازم خانگی و با حضور طحان‌پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی و محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طحان پور در پاسخ به این پرسش که آیا برچست قیمت از روی لوازم خانگی برداشته شده، گفت: خوشبختانه با توجه اینکه در حوزه لوازم خانگی، به دلیل اینکه عرضه بیش از تقاضا است، کالاها زیر قیمت برچسب قیمت مصرف کننده است و با سود یک الی دو درصد، به فروش می‌رود.

اما متاسفانه به دلیل افزایش نرخ ارز، نه تنها شرکت‌ها و کارخانجات کالا عرضه نمی‌کردند حتی واحدهای صنفی، کالاهاشان را به قیمت مصرف کننده می فروختند.

وی افزود: با شایع شدن افزایش قیمت دلار و امتناع شرکت‌ها از ندادن کالا، واحدهای صنفی نیز از توزیع کالا در نمایشگاه جلوگیری کردند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه «بودن کالا با قیمت گران، بهتر از نبودن کالا با قیمت ارزان است»، ادامه داد: با تکیه بر این جمله، خودمان وضعیت را مدیریت کردیم و حتی با وزارت صنعت و معدن، وزارت کشور و سازمان تعزیرات صحبت‌هایی کردیم و گفتیم بگذارید خودمان مدیریت کنیم چون بخش عمده‌ای از این کارخانجات و شرکت‌هایی که کالا توزیع نمی‌کردند، بخاطر انبارگردانی بوده است. خوشبختانه با مطرح شدن دلار تک نرخی 4200 تومانی، از این قضیه گذر کردیم.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکننده‌ها می‌توانند تولیدات خود را با قیمت مناسب عرضه کنند، توضیح داد: تولیدکننده‌ها مواد اولیه خودشان را حداقل از دو ما ه قبل خریدرای کرده بودند و ربطی به افزایش دلار ندارد، بنابراین می‌توانند تولیدات خود را با قیمت مناسب به بازار عرضه کنند.

در ادامه محمدرضا منصوری با تاکید بر اینکه هروقت انحصاری در بازاری باشد، پیشرفتی به وجود نخواهد آمد، تصریح کرد: اگرچه در ظاهر امر ممکن است، انحصار، به نفع تولید کننده و فروشنده باشد ولی تا وقتی رقابتی به وجود نیاوریم، پیشرفتی به وجود نمی‌آید.

وی اظهار داشت: اکنون که داریم از کالای ایرانی حمایت می‌کنیم و وظیفه همه مردم است، نام‌گذاری سال 97 به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی»، فرصتی برای تولیدکننده است و هرکسی که از این فرصت استفاده کند پیشرفت خواهد کرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با ذکر اینکه باید افزایش قیمت را مدیریت کنیم و کالا را به قیمت واقعی بفروشیم، گفت: در حال حاضر باید کالاها با همان نرخ‌های قبل از عید، فروخته شود.

همان طوری که افزایش قیمت در کالاهای دیگر نداشتیم در مورد لوازم خانگی هم نباید افزایش قیمتی داشته باشید در غیر این صورت، قاچاق معنا پیدا می‌کند و باز مردم به سمت کالاهای قاچاق می‌رود.

وی تاکید کرد: باید با افزایش کیفیت و کاهش قیمت مردم را متقاعد کنیم تا از کالای ایرانی استفاده کنند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.