کد مطلب: ۲۵۵۶۹۷

قاچاق کالا تولید ملی را خدشه‌دار می‌کند

قاچاق کالا تولید ملی را خدشه‌دار می‌کند

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: با توجه به اینکه قاچاق کالا و ارز تولید ملی را خدشه‌دار می‌کند برخورد جدی با این موضوع باید در دستور کار دستگاه‌ها قرار بگیرد.

رضا آریایی روز چهارشنبه درکارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در فرمانداری بروجرد برگزارشد، افزود: قاچاق کالا در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته و تولید ملی و داخلی را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اظهارداشت: تمهیداتی خوبی برای مبارزه با قاچاق کالا درنظر گرفته شده که باید همه دستگاه باید در راستای تحقق آن همکاری کنند.

فرمانداربروجرد اضافه کرد: امروز کالاهای بدون کیفیت لوکس و جذاب به صورت قاچاق وارد بازار می‌شود و مردم نیز با عدم آگاهی کافی آنها را خریداری می‌کنند که باید در راستای آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی در این حوزه اقدام شود.

آریایی بیان کرد: امروز مواد صنعتی علاوه برعطاری ها در داروخانه‌ها و لوازم بهداشتی عرضه می شود که متاسفانه سلامت جوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در برخی از سوپرمارکت‌ها آدمس‌هایی با طعم و رنگ جذابی عرضه می‌شوند درحالی که مواد این آدمس‌ها تعادلات روانی را مصرف کننده را مختل می‌کند.

معاون استاندارلرستان گفت: در برخی آریشگاه های مردانه و زنانه از مواد مضر برای سلامتی استفاده می‌شود که نیازمند رسیدگی دستگاه‌های متولی است.

آریایی اظهارداشت: در فصل بهاردامداران تمایل زیادی به پرواربندی دام‌ها دارند که جهاد کشاورزی دراین ایام باید برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قدامات لازم را انجام دهد.

وی اضافه کرد: در بحث افزایش قیمت گوشت پیگیری‌های مستمری صورت گرفته که باید مستمر و مداوم باشد.

فرماندار بروجرد بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در ارائه آمار و ارقام دقت کنند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

رئیس تعزیرات حکومتی بروجرد گفت: از ابتدای امسال 400 پرونده تشکیل شده که 25 مورد آن مربوط به قاچاق کالا است.

کیومرث حسن پوربا اشاره به عرضه لباس‌های دست دوم در برخی از نقاط شهر افزود: در صورتی که این لباس‌ها قاچاق بوده و از نظر بهداشتی مناسب نیستند باید جمع آوری شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بروجرد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 پرونده قاچاق کالا در بروجرد تشکیل شده که مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی است.

علی شاهرودی افزود: مشکل عطاری‌ها شهرستان بروجرد عرضه موادی است که در حیطه کاری آنها نیست که در این راستا باید برخورد جدی شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.