کد مطلب: ۲۶۹۱۴۰

گل گاو زبان، گیاه آرام‌بخش؛ کیلویی ۴۰۰ هزار تومان

گل گاو زبان، گیاه آرام‌بخش؛ کیلویی ۴۰۰ هزار تومان

یک فعال صنعت نوشیدنی گرم می‌گوید: گل گاو زبان گیاه مسکن و آرام بخشی است اما قیمت آن تا کیلویی ۴۰۰ هزار تومان بالا رفته است. در صورتی که قیمت واقعی آن باید ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان باشد.

یک فعال صنعت چای و دمنوش‌ها در کشور با انتقاد از سیاست وزارت بهداشت درباره گیاهان دارویی می‌گوید مشکل نگرشی موجود در این وزارتخانه نسبت طب سنتی و گیاهان دارویی مانع رشد صنعت دمنوش‌ها است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احمد دادخواه با بیان اینکه سیاست‌های غلط روی بازار دمنوش‌ها تاثیر منفی گذاشته است، گفت: «گل گاو زبان گیاه مسکن و آرام بخشی است اما قیمت آن تا کیلویی ۴۰۰ هزار تومان بالا رفته است. در صورتی که قیمت واقعی آن باید ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان باشد. ریشه این افزایش قیمت عدم حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان است. شما ببینید در حوزه زعفران اقدامات اصلاحی خوبی صورت گرفت و با دیده شدن عملکردها و فعالیت‌های کشاورزان و تولیدکنندگان و حمایت از آنها و افزایش تولید و کیفیت آن، قیمت این محصول از ۷ تا ۸ میلیون به ۵ تا۶ میلیون کاهش پیدا کرده است.»

این فعال صنعت نوشیدنی گرم در ادامه به بیان انتظاراتش از سایر دستگاه‌های دولتی پرداخت و گفت: «وزارت جهاد و کشاورزی می‌تواند بهتر از تولیدکنندگان و کشاورزان در حوزه تولید و عرضه گیاهان دارویی حمایت کند. همه جای ایران امکان کاشت و تولید این گیاهان وجود دارد اما این مزیت عالی گاهی فراموش می‌شود. وزارت جهاد می‌تواند با اعطای تسهیلات مناسب به جهانی شدن این صنعت در ایران کمک کند نه اینکه ما مجبور شویم محصول از خارج بیاوریم در ایران بسته‌بندی کنیم یا حتی محصولات را با بسته‌بندی از خارج وارد کنیم و از آن طرف زمین‌ها و مزارع کشت داروی گیاهی در کشور خودمان تعطیل شود.»

دادخواه افزود: «وزارت صنعت، معدن و تجارت هم می‌تواند با ایجاد آزمایشگاه مناسب و واردات دستگاه‌های به روز که در کشور موجود نیست به صنعت دمنوش‌ها و گیان دارویی کشور کمک ویژه‌ای داشته باشد و آن را تقویت کند.»

منبع: نوش‌آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.