کد مطلب: ۲۸۳۴۷۶

مصرف برق شمالی‌ها بیشتر از میانگین کشوری است

مصرف برق شمالی‌ها بیشتر از میانگین کشوری است

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: مصرف برق سه استان شمالی کشور، 2 برابر بیشتر از میانگین کشوری است.

آرش کردی روز پنجشنبه در شورای اداری استان گلستان که با حضور وزیر نیرو در گرگان برگزار شد، اظهارداشت: گرمای بی‌سابقه تابستان امسال، مصرف برق این استان ها را با رشد 10 درصدی مواجه کرد که حاصل آن قطعی مستمر برق بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی بیان کرد: یکی از عواملی که می تواند آرامش خاطر مردم و ساکنان این استان‌ها را تامین کند، علاوه بر ترویج فرهنگ مصرف بهینه، بهره برداری از طرح‌های در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت توانیر افزود: بهره‌برداری از این طرح‌ها ظرفیت تولید برق 3 استان شمالی را تا 25 درصد افزایش خواهد داد.

کردی به اجرای طرح توسعه نیروگاه علی آبادکتول در استان گلستان نیز اشاره کرد و گفت: در مسیر اجرای این طرح توسعه‌ای مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ظرفیت تولید برق گلستان تا 1.5 برابر افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به روند رشد مصرف برق در کشور اشاره کرد و گفت: این روند نامناسب نیازمند نگرشی جدید و مدیریت مصرف انرژی و به ویژه برق است.

کردی با اشاره به رشد پنج تا شش درصدی مصرف سالانه برق گفت: در پنج سال گذشته بیش از 9 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور اضافه شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.