کد مطلب: ۲۸۷۷۶۷

بحث واردات قاچاق مالبرو داغ شد

بحث واردات قاچاق مالبرو داغ شد

بحث بازیگران بازار واردات سیگار و سود سرشار این محصول در بازار ایران از موضوعاتی است که اغلب در ایام انتخابات داغ می‌شود تا جایی که در انتخابات گذشته یکی از کاندیداها متهم به داشتن انحصار واردات این محصول شد اما این بار یکی از خبرگزاری‌های اصولگرا در گرماگرم بحث تعقیب متهمان فساد اقتصادی پرونده واردات مارلبرو را گشود.

در سالهای اخیر نام برخی از افراد شناخته شده و نیز سازمان‌های قدرتمند در سود بردن از واردات سیگار به میان آمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در گزارشی که فارس دیشب منتشر کرد سخن از یک شبکه یا مافیا در واردات مالبرو به میان آمده است و در ادامه از نقش یک قاچاقچی عراقی میلیاردر سخن رفته است

با این حال مشخص نیست که گزارش نوعی تسویه حساب درونی است یا آنکه هدف اطلاع‌رسانی برای ناظران و بازرسان قضایی است

در این گزارش ادعا شده است : یکی از مدیران دولتی اخیراّ تلاش می کند با دریافت سهمی از واردات هزاران میلیاردی سیگار مارلبرو، مقدمات این پروژه را فراهم و مجوز واردات مارلبرو را برای شرکت «پیشگامان پخش آرمان گستر» اخذ نماید.

شرکت فیلیپ موریس؛ صاحب برند سیگار مارلبرو که بزرگترین تولید کننده سیگار در جهان بشمار می رود، قصد دارد حضور خود در بازار ایران را قانونی کند. به همین جهت، افراد متعددی به نمایندگی از این شرکت طی سال های اخیر، شانس خود را برای تصاحب هزاران میلیارد تومانی سیگار مارلبرو از طریق تلاش برای اخذ مجوز واردات آن آزموده اند.

سیگار مارلبرو که یکی از پرفروش ترین سیگارها در جهان است، طی سال های گذشته، سهم بزرگی از بازار قاچاق سیگار را به خود اختصاص داده و با توجه به قیمت‎‌های بالایی که دارد، حجم فروش سالیانه این سیگار در ایران بیش از 3000 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

منبع: ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.