کد مطلب: ۳۰۸۰۳۳

ساخت پتروپالایشگاه‌ها در راستای افزایش درآمد کشور

ساخت پتروپالایشگاه‌ها در راستای افزایش درآمد کشور

یک عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: حرکت به سمت ساخت پتروپالایشگاه به جای پالایشگاه می‌تواند درآمد کشور را در حوزه پتروشیمی افزایش دهد.

سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ، ضرورتی انکارناپذیر برای هموار ساختن مسیر رشد این صنعت ارزش\‌آفرین محسوب می‌شود. قابلیت‌های صنعت پتروشیمی در ایران به طور عام و بازارهای متنوع محصولات پتروشیمی تولیدی ایران به طور خاص، فرصت مساعدی فراهم می‌کند تا حتی در شرایط تحریم نیز نقش مهم خود را در کسب درآمدهای ارزی ایفا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در چنین شرایطی، جذب سرمایه، راهکاری برای سرعت بخشیدن به مسیر حرکت صنعت پتروشیمی است که با توجه به نقش‌آفرینی بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی، جذب سرمایه در این صنعت می‌تواند با سهولت بیشتری صورت گیرد.

هرچند فراهم ساختن زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران، اهمیتی فراوان دارد. برگزاری نمایشگاه ایران پلاست، فرصت مساعدی برای جذب سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی است تا تحقق اهداف این صنعت، با سهولت بیشتری امکانپذیر شود.

در همین راستا فرهاد فزونی عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در خصوص اهمیت جذب سرمایه گذاری و استفاده از روشهای نوین در حوزه پتروشیمی گفت: پتروشیمی از ارکان مهم اقتصاد و صنعت کشور بوده و با توجه به برخورداری کشور ایران از امتیاز منابع ارزان، نیروی انسانی متخصص و موقعیت جغرافیایی بی نظیر ، سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی، یک فرصت جذاب، مطمئن و رو به رشد برای سرمایه گذار اعم از دولتی و خصوصی است.

وی با اشاره به ضرورت بهره گیری از تکنولوژی های مکمل و خلاقیت در صنعت پتروشیمی، بر مزیت پتروپالایشگاه‌ها بر پالایشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: حرکت به سمت ساخت پتروپالایشگاه به جای پالایشگاه می‌تواند درآمد کشور را در حوزه پتروشیمی افزایش دهد.

وی تشریح کرد: پتروپالایشگاه ها مخلوطی از تکنولوژی پالایشگاه و پتروشیمی ها هستند و این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهند که ارزآوری از این صنعت را چندین برابر کنیم. بر این باورم که با امتیاز برخورداری از منابع گازی ارزان و فراوان، پتروپالایشگاهها می توانند سالهای سال ارزآوری را برای کشور تضمین کنند.

وی به تاثیر صنایع پتروشیمی بر صنایع پایین دستی اشاره کرد و گفت: پتروشیمی نقش مهمی در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی ایفا می‌کند و به ویژه در صنایع پایین دستی می‌تواند علاوه بر بر تاثیر مثبت در رشد اقتصادی بر اشتغالزایی نیز موثر واقع شود.

منبع: نیپنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.