خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۱۸۶۸۰

نرخ هر بشکه نفت در بودجه سال آینده ۷۵ دلار است

نرخ هر بشکه نفت در بودجه سال آینده ۷۵ دلار است

استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران پیش‌بینی کرد: نرخ هر بشکه نفت در بودجه سال آینده حدوداً ۷۵ دلار است.

حسن مرادی با اشاره به اینکه نرخ هر بشکه نفت در بودجه سال آینده حدود ۷۵ دلار است، گفت: به‌نظر من نرخ دلار در بودجه ۹۸ به قیمت تعادلی بین هشت تا ۱۰ هزار تومان است.

به گزارشتجارت‌نیوز، وی با اشاره به اینکه دولت باید آثار تحریم‌ها را به‌منظور تعیین نرخ دلار و نفت در بودجه سال آینده در نظر بگیرد، گفت: نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که قیمت جهانی نفت با آغاز تحریم‌های نفتی ایران به‌طور قطع افزایش پیدا خواهد کرد اما تعیین یک قیمت تعادلی برای طلای سیاه ایران می‌تواند موجب شود تا بودجه سال آینده دیگر کسری نداشته باشد.

مرادی با بیان اینکه در بودجه سال آینده قیمت دلار در سامانه نیما به‌عنوان نرخ رسمی تعیین می‌شود، گفت: تعیین نرخ دلار بین هشت تا ۱۰ هزار تومان می‌تواند قیمت تعادلی برای بودجه سال آینده باشد اما در بازار آزاد به‌طورقطع نرخ دلار دو برابر سامانه نیما خواهد بود که کنترل آن بستگی به عملکرد مردم دارد.

استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران اضافه کرد: مردم باید در شرایط سخت، دولت را به‌منظور کنترل بازار همراهی کنند، به‌طوری‌که شاهد عرضه طلا و ارز از سوی مردم به دولت برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا باشیم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.