کد مطلب: ۳۲۷۵۳۶

ثبات نسبی بازار طلای سرخ

ثبات نسبی بازار طلای سرخ

یک مقام مسئول از ثبات نسبی بازار طلای سرخ خبر داد و گفت: حداقل نرخ هر کیلو زعفران 6 میلیون و 500 و حداکثر 11 میلیون تومان است.

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران ، از ثبات نسبی بازار طلای سرخ خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۶ میلیون و ۵۰۰ و حداکثر ۱۱ میلیون تومان است که در مقایسه با روزهای نخست عرضه زعفران نو به بازار، قیمت ها کاهش پیدا کرده و دیگر خبری از نوسان روزانه ۵۰۰ تا یک‌میلیون تومانی قیمت ها نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی درباره قیمت زعفران طی روزهای آتی در بازار افزود: تا پایان فصل برداشت‌نمی توان پیش بینی خاصی راجع به قیمت داشت چرا که بازار تابع عرضه و تقاضاست.

میری با اشاره به اینکه صادرات طبق روال عادی در حال انجام است، بیان کرد: البته در شرایط کنونی صادرات به دلیل مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما توسط افراد غیر حرفه ای و کارت های یکبار مصرف انجام می شود.

وی ادامه داد: براساس آخرین آمار تا پایان مهر بیش از ۱۲۰‌تن زعفران به بازارهای هدف صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۰ درصد و ارزشی ۴۳.۵ درصد رشد داشته است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آینده صادرات طلای سرخ بیان کرد: با رفع مشکلات پیمان سپاری ارزی انتظار می رود که میزان صادرات بیش از این رقم فعلی باشد و در غیر این صورت استفاده از کارت های یکبار مصرف و قاچاق زعفران توسعه خواهد یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.