کد مطلب: ۳۳۹۳۲۳

تامین اعتبار ذخیره‌سازی ۱۰۰ هزار تن میوه شب عید

تامین اعتبار ذخیره‌سازی ۱۰۰ هزار تن میوه شب عید

برای بازار شب عید نزدیک به ۲۰ هزار تن سیب به استان‌ها حمل و در سردخانه‌ها ذخیره شده و ۳۰ هزار تن پرتقال هم از سورتینگ‌داران خریداری شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، کمیته ملی تنظیم بازار کشور و کمیته راهبردی ملی تنظیم بازار میوه شب عید ذخیره‌سازی ۴۰ هزار تن پرتقال و ۳۰ هزار تن سیب را مصوب کرده و قرار است ۲۰ درصد ذخیره‌سازی احتیاطی هم برای سیب و پرتقال در نظر گرفته شود و در مجموع برای خرید ۱۰۰ هزار تن تامین اعتبار شده است.

حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن اعلام این مطلب با بیان اینکه هیچ نگرانی برای تامین میوه شب عید وجود ندارد، گفت: نزدیک به ۲۰ هزار تن سیب به استان‌ها حمل و در سردخانه‌ها ذخیره شده و ۳۰ هزار تن پرتقال هم از سورتینگ‌داران خریداری شده است و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

شیرزاد در پاسخ به اینکه قرار است این میوه‌ها به چه قیمتی به دست مصرف‌کننده‌ها برسد، گفت: هنوز کمیته راهبری ملی قیمتی را برای میوه شب عید تعیین نکرده است و قرار است این قیمت‌گذاری در اسفند انجام شود و ما مطمئنیم که قیمت‌ها پایین خواهد بود.

وی در پاسخ به این که پیش‌بینی شما از قیمت‌ها چیست، گفت: امیدواریم این دو میوه در ایام عید با حداقل قیمت دست مردم برسد و فکر نمی‌کنم که پرتقال از ۴ هزار تومان بیشتر باشد، اما در مورد سیب به دلیل اینکه این محصول به دلیل سرمای بهاره امسال ۴۰۰ هزار تن کاهش تولید داشت و اینکه ما شکوفه دوم سیب رابه دلیل ماندگاری کم در انبار نمی‌توانیم خریداری کنیم، به‌نظر می‌رسد قیمت سیب اندکی از آنچه که حدس می‌زدیم بیشتر باشد اما قول می‌دهم که با قیمت مناسب‌تری عرضه شود.

وی با تاکید بر اینکه ما سعی می‌کنیم قیمت‌ها را پایین‌تر بیاوریم، چون احساس ما این است که مردم امسال به میوه ارزان‌قیمت نیاز بیشتری دارند، گفت: سیب معمولا مرداد از کشاورزان خریداری می‌شود و ما در ۲۰ آذر برای سیب مکلف به تامین و ذخیره‌سازی شدیم و لذا مجبور هستیم از سردخانه‌ها و سورتینگ‌داران خریداری کنیم و بر اساس کیفیت سیب از ۵۲۰۰ تومان تا ۶۹۰۰ تومان متغیر است.

وی در زمینه پرتقال هم گفت: این محصول بر اساس قیمت مصوب از سر درخت ۱۶۸۰ تومان و از سورتینگ‌داران و سردخانه‌ها به قیمت ۳ هزار تا ۳۱۰۰ تومان خریداری می‌شود و سعی می‌کنیم که با قیمت پرتقال سبد میوه عید را به تعادل برسانیم.

منبع: روزنامه اطلاعات

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.