خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۱۷۲۸

نفت برخلاف انتظارات کاهش یافت

نفت برخلاف انتظارات کاهش یافت

علی‌رغم عوامل مختلف ژئوپلیتیک در جهان، به دنبال افزایش تولید آمریکا و همچنین احتمال افزایش تولید اوپک، نفت روند نزولی خود را در پایان هفته ادامه داد.

علی‌رغم عوامل مختلف ژئوپولتیک در جهان، به دنبال افزایش تولید آمریکا و همچنین احتمال افزایش تولید اوپک ، نفت روند نزولی خود را در پایان هفته ادامه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، معافیت‌ از تحریم‌هایی که به مشتریان نفتی ایران اعطا شده بود، به طور رسمی روز پنج‌شنبه گذشته منقضی شدند. دوشنبه هفته گذشته پس از آنکه مقامات آمریکایی تصمیم خود مبنی بر پایان دادن به معافیت‌ها را اعلام کردند، قیمت نفت تنها طی یک روز سه درصد افزایش یافت.

به دنبال افزایش قیمت نفت، دونالد ترامپ در توییتی از عربستان سعودی و امارات متحده عربی خواست تا کمبود بازار را جبران کنند. با این حال، هنوز مشخص نیست که عربستان این بار هم وعده‌های خود را در راستای سیاست‌های آمریکا عملی کند.

وزیر انرژی عربستان، چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد، این کشور نیازی به اقدام فوری در بازار نفت نمی‌بیند؛ اما نیاز خریداران نفتی که از پایان معافیت‌های آمریکا برای واردات نفت ایران متاثر می‌شوند، پاسخ خواهد داد.

از سوی دیگر، ذخایر جهانی نفت به بیش از 10 میلیون بشکه در روز رسیده و این در حالی است که تولید نفت ایالات متحده آمریکا هم در ماه آوریل 12.3 میلیارد بشکه در روز برآورد شده است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در دیداری با بارکیندو، دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت گفته است اوپک به دلیل یکجانبه‌گرایی از سوی برخی از اعضا در خطر است و احتمال فروپاشی این سازمان وجود دارد.

با این حال هنوز مشخص نیست که پایان معافیت‌های نفتی ایران از یک‌سو و تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا از سوی دیگر چه سرنوشتی را برای بازار نفت رقم می‌زند.

روز گذشته، هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 70.85 دلار به ازای هر بشکه معامله شد و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم 61.94 دلار رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.