خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۲۱۱۴

نفت در هفته‌ای که گذشت / آخرین پیش‌بینی‌ها از قیمت نفت

نفت در هفته‌ای که گذشت / آخرین پیش‌بینی‌ها از قیمت نفت

پس از انتشار اخبار مبنی بر افزایش تولید از سوی اوپک به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه ایران، قیمت نفت که از ابتدای سال جاری میلادی 40 درصد افزایش یافته بود، برای دومین هفته متوالی روند نزولی خود را ادامه داد.

پس از انتشار اخبار مبنی بر افزایش تولید از سوی اوپک به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه ایران و پایان معافیت‌های نفتی این کشور، قیمت نفت تا حدودی کاهش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این در حالی است که از ابتدای سال جاری میلادی و به دنبال اجرایی شدن توافق کاهش تولید، قیمت نفت خام برنت حدود 40 درصد افزایش یافته است.

در اولین روز گشایش بازارهای جهانی، روز دوشنبه، قیمت هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 71.23 دلار معامله شد.

روز سه‌شنبه این رقم با اندکی افزایش به 72.06 دلار به ازای هر بشکه رسید.

روز چهارشنبه اما پس از انتشار گزارش‌ها مبنی بر افزایش موجودی نفت خام ایالات متحده از یک سو و تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا از سوی دیگر، قیمت نفت بار دیگر به 71.52 سنت رسید.

همچنین، روز پنج‌شنبه معافیت‌ از تحریم‌های نفتی مشتریان اصلی ایران به طور رسمی منقضی شدند. در حالی که ترامپ هفته گذشته در توئیتی اعلام کرده بود، عربستان و امارات با درخواست او برای افزایش تولید در جهت کاهش قیمت‌ها موافقت کرده‎اند، وزیر انرژی عربستان روز چهارشنبه اعلام کرد، این کشور نیازی به اقدام فوری در بازار نفت نمی‌بیند، اما نیاز خریداران نفتی که از پایان معافیت‌های آمریکا برای واردات نفت ایران متاثر می‌شوند، پاسخ خواهد داد.

این قطعا اما پاسخی نبود که کاخ سفید، انتظار شنیدن آن را داشت.

قیمت نفت روز پنج‌شنبه به کمترین میزان از ابتدای سال 2019 رسید و سه درصد سقوط کرد.

روز جمعه بهای معاملات نفت از پایین‌ترین رکورد خود در یک ماه اخیر، تا حدودی بهبود یافت اما برای دومین هفته متوالی روند کاهشی خود را ادامه داد. در این روز قیمت نفت به 70.85 دلار به ازای هر بشکه رسید.

عوامل ژئوپولتیک فراوانی از جمله جنگ لیبی، تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران و ونزوئلا بر قیمت نفت تاثیر قابل توجهی داشته است.

همچنین هنوز مشخص نیست که با پایان توافق کاهش تولید، آیا اوپک پلاس (تولیدکنندگان اوپک و متحدان غیراوپکی آنها) بار دیگر آن را تمدید کنند.

بر اساس آخرین برآوردهای بانک آمریکایی مریل لینچ، تحریم‌های آمریکا باعث می‌شود مجموع تولید نفت و میعانات گازی در ایران در نیمه دوم سال 2019 به 1.9 میلیون بشکه در روز برسد. این در حالی است تولید ایران در سه‌ماهه سوم سال 2018 حدود 3.6 میلیون بشکه در روز بوده است.

بر اساس پیش‌بینی این بانک آمریکایی، انتظار می‌رود قیمت نفت تا سه‌ماهه سوم سال 2019 به روند صعودی خود ادامه دهد، اما پس از آن به دنبال افزایش تولید نفت سبک در آمریکا بازار نفت باز هم با کاهش مواجه شود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.