خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۸۰۶۲۴

جدیدترین قیمت نفت / افت ۲۰ درصدی بازار نفت در یک ماه

جدیدترین قیمت نفت / افت 20 درصدی بازار نفت در یک ماه

اگرچه قیمت نفت در دو روز گذشته اندکی بهبود یافته اما همچنان در مسیر ثبت سومین هفته کاهشی متوالی قرار دارد. هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز گذشته به 63٫29 دلار رسید.

قیمت نفت که طی دو هفته گذشته روند نزولی به خود گرفته بود، در آخرین روزهای هفته موفق شد اندکی از این کاهش را جبران کند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس ، قیمت نفت خام برنت در معاملات آخرین روز بازارهای جهانی، یعنی جمعه به 63.29 دلار رسید و نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم به 53.99 دلار به‌ازای هر بشکه معامله شد.

به دنبال تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت دو کشور ونزوئلا و ایران از یک‌سو و کاهش تولید کشورهای اوپک‌پلاس از سوی دیگر، بازار نفت رشدی 40 درصدی را از ابتدای سال جاری میلادی تا اواخر آپریل (اواسط اردیبهشت‌ماه) تجربه کرده بود.

با این حال، به دنبال تولید بی‌سابقه ذخایر نفت آمریکا و همچنین تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و دو کشور چین و مکزیک قیمت نفت روز چهارشنبه به پایین‌ترین رقم از ابتدای سال جاری میلادی رسید.

به دلیل نگرانی‌ها از رکود اقتصادی در جهان قیمت نفت از اواخر ماه آپریل تاکنون 20 درصد افت کرده است.

اگرچه قیمت نفت در دو روز گذشته اندکی بهبود یافته اما همچنان در مسیر ثبت سومین هفته کاهشی متوالی قرار دارد.

در عین حال تولیدکنندگان کشورهای امضاکننده توافق کاهش تولید قرار است در نشستی که در 25 و 26 ژوئن (دو هفته آینده) در وین برگزار می‌شود، در مورد تمدید این توافق تا پایان سال رایزنی کنند.

این کشور از ابتدای سال جاری روزانه 1.2 میلیون بشکه از تولید خود را کاهش داده‌اند و در حال حاضر سیگنال‌هایی مبنی بر تمایل عربستان برای تمدید این توافق وجود دارد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.