خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۸۸۳۸۴

رشد ۴ درصدی نفت در هفته‌ای که گذشت

رشد 4 درصدی نفت در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت نفت خام برنت چهار درصد و نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت پنج درصد رشد داشته است. این رشد قیمت‌ها تحت تاثیر کاهش تولید نفت در خلیج مکزیک از یک‌سو و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی بوده است.

در اولین روز باز شدن بازارهای جهانی، قیمت نفت تحت تاثیر آمار اشتغال آمریکا با رشد اندکی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمریکا موفق شده در ماه ژوئن در بخش غیرکشاورزی 224 هزار شغل ایجاد کند که در مقایسه با ماه قبل از آن افزایش چشمگیری داشته است. با این حال معامله‌گران همچنان نگران کند شدن رشد اقتصادی جهان به دلیل جنگ تجاری و کاهش تقاضا برای نفت هستند.

نفت خام برنت در معاملات روز دوشنبه با 0.2 درصد رشد به 64.33 دلار رسید.

روز سه‌شنبه اما به دنبال افزایش نگرانی‌ها از کاهش تقاضا تحت تاثیر مناقشات تجاری بهای طلای سیاه اندکی کاهش یافت و به 63.90 دلار رسید.

جنگ تجاری و اعمال تعرفه‌ها میان دو کشور آمریکا و چین و کاهش چشم‌انداز برای رشد اقتصادی جهان، تقاضا برای نفت را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، سفارش ماشین‌آلات در ژاپن در ماه می کاهش قابل توجهی داشته که بیشترین کاهش طی هشت ماه گذشته محسوب می‌شود. این مساله نشان‌دهنده نگرانی‌ها از تنش‌های تجاری و کاهش سرمایه‌گذاری‌هاست.

علی‌رغم آنکه تولیدکنندگان اوپک‌پلاس توافق کاهش تولید را با هدف مهار ذخایر جهانی و افزایش قیمت‌ها به مدت 9 ماه دیگر تمدید کرده‌اند، موسسه گلدمن سَکس اخیرا برآورد کرده، رشد تولید شیل ایالات متحده دست‌کم تا سال 2020 از میزان تقاضای جهانی بالاتر خواهد بود. از این رو حتی با وجود کاهش تولید از سوی این کشورها، به نظر می‌رسد، این مساله قیمت نفت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

روز چهارشنبه پس از آنکه اعلام شد، ذخایر نفت ایالات متحده آمریکا برای چهارمین هفته متوالی با کاهش مواجه شده، قیمت نفت بیش از یک درصد رشد کرد.

در معاملات این روز، نفت خام برنت با 1.1 درصد رشد به 64.85 دلار رسید.

روز پنج‌شنبه اما با متوقف شدن فعالیت دکل‌های نفتی آمریکا در آستانه طوفان مکزیک و کاهش تولید به یک‌سوم، قیمت نفت در بازارهای جهانی به بالاترین سطح شش هفته گذشته رسید. هر بشکه نفت خام برنت در این روز با قیمت 67 دلار و 10 سنت معامله شد.

انتظار می‌رود، طوفان گرمسیری آخر این هفته اتفاق بیفتد و شرکت‌های نفت در خلیج مکزیک تا روز پنح‌شنبه بیش از یک میلیون بشکه در روز از تولید خود را که معادل 53 درصد از تولید کل این منطقه است، کاهش دادند.

علی‌رغم این عوامل که به افزایش قیمت نفت منجر می‌شود، آژانس بین‌الملی انرژی اخیرا پیش‌بینی کرده، ذخایر نفت در سراسر جهان طی 9 ماه آینده به طرز قابل توجهی افزایش خواهد یافت که بخش عمده‌ای از این رشد مربوط به افزایش تولید نفت در آمریکاست.

در آخرین روز هفته، جمعه، قیمت نفت به دلیل کاهش تولید مکزیک از یک‌سو و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه افزایش یافت و با قیمت 66.77 دلار معامله شد.

در هفته‌ای که گذشت نفت خام برنت چهار درصد و نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت پنج درصد رشد داشته است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.