خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۹۰۶۱۳

رشد ۰.۳ درصدی قیمت نفت / ذخایر نفت آمریکا کاهش یافت

رشد 0.3 درصدی قیمت نفت / ذخایر نفت آمریکا کاهش یافت

به دنبال کاهش بیش از حد ذخایر نفتی در آمریکا از یک‌سو و افزایش تنش‎‎ها در خاورمیانه از سوی دیگر، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت. در حالی که تحلیلگران کاهش چهار میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت آمریکا را پیش‌بینی کرده بودند، این رقم به 11 میلیون بشکه رسیده است.

به دنبال کاهش بیش از حد ذخایر نفتی در آمریکا از یک‌سو و افزایش تنش‎‎ها در خاورمیانه از سوی دیگر، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت.

به گزارش تجارت‎نیوز به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز با 0.3 درصد رشد، به 64.03 درصد رسید و نفت خام وست‌تگزاس‌اینترمدیت هم با رشد 0.4 درصدی به 57 دلار رسید.

بر اساس گزارش‌های موسسه نفت آمریکا (API)، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 19 جولای با 11 میلیون بشکه کاهش به 449 میلیون بشکه رسید. این در حالی است که تحلیلگران کاهش چهار میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت را پیش‌بینی کرده بودند.

کارشناسان حوزه نفت همچنین معتقدند از سرگیری مذاکرات میان چین و آمریکا خبر خوب دیگری برای نفت است.

لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید روز گذشته، از سفر مقامات آمریکایی به چین برای ادامه مذاکرات تجاری که چند ماه پیش متوقف شده بود، خبر داد.

در حالی که برآوردهای صندوق بین‌المللی پول در مورد کاهش رشد اقتصادی جهان، قیمت طلای سیاه را تحت تاثیر قرار داده است، افزایش تنش‎ها در خاورمیانه در روزهای اخیر از کاهش بیشتر آن جلوگیری کرده است.

آمریکا هفته گذشته مدعی شد که نیروهای نظامی این کشور در تنگه هرمز یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ایرانی را در فاصله حدودا یک کیلومتری یک ناو آمریکایی هدف قرار داده است.

این ادعا در حالی مطرح شده که چهار هفته پیش، ایران یک پهباد آمریکا را پس از آنکه حریم هوایی ایران را نقض کرد، مورد هدف قرار داد.

با این حال، ایران ساقط شدن هرگونه پهباد خود از سوی آمریکا را رد کرده است.

از سوی دیگر، پس از توقیف یک نفتکش بریتانیایی از سوی ایران، تنش‌ها در منطقه افزایش یافته است. چند عضو اتحادیه اروپا (ایتالیا، فرانسه و دانمارک) اخیرا از طرح تشکیل یک ائتلاف نظامی اروپایی برای محافظت از کشتی‌های خود در تنگه هرمز حمایت کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.