خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۹۱۰۴۷

بازگشت بازار نفت به روند صعودی در هفته‌ای که گذشت

بازگشت بازار نفت به روند صعودی در هفته‌ای که گذشت

تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، انتشار داده‌های اقتصادی در آمریکا، کاهش ذخایر نفت ایالات متحده و امیدواری‌ها به از سرگیری مذاکرات میان چین و آمریکا از مهم‌ترین دلایل بهبود اندک قیمت نفت در هفته گذشته بود.

در اولین روز معاملات هفته گذشته، قیمت نفت به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و توقیف نفتکش انگلیسی از سوی ایران، اندکی افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز دوشنبه با 0.8 درصد افزایش به 63.47 دلار رسید.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت، کاهش تقاضای جهانی از یک‌سو و افزایش ذخایر آمریکا از مهم‌ترین دلایل کاهش قیمت نفت است. با این حال به نظر می‌رسد به دلیل تنش‌ها در خلیج‌فارس این روند ادامه پیدا نکند.

در معاملات روز سه‌شنبه اما پس از آنکه آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه در صورت نیاز برای جلوگیری از اختلال عرضه، اقدامات لازم را انجام خواهد داد، قیمت نفت اندکی کاهش یافت.

نفت خام برنت در معاملات این روز با قیمت 63.24 دلار معامله شد.

آژانس بین‌المللی انرژی همچنین در این بیانیه اعلام کرد: مصرف‌کنندگان اطمینان حاصل کنند که بازار نفت در حال حاضر به خوبی تامین شده است. در نیمه اول سال ۲۰۱۹، تولید بیش از تقاضا بوده و ذخایر جهانی به بیش از ۹۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

روز چهارشنبه قیمت نفت به کانال 64 دلار بازگشت و هر بشکه نفت خام برنت به 64.03 درصد رسید.

از مهم‌ترین دلیل این افزایش قیمت می‌توان به کاهش بیش از حد ذخایر نفت در آمریکا و همچنین تشدید تنش‌ها در خاورمیانه اشاره کرد.

بر اساس گزارش‌های موسسه نفت آمریکا (API)، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ جولای با ۱۱ میلیون بشکه کاهش به ۴۴۹ میلیون بشکه رسید. این در حالی است که تحلیلگران کاهش چهار میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت را پیش‌بینی کرده بودند.

کارشناسان حوزه نفت همچنین معتقدند از سرگیری مذاکرات میان چین و آمریکا خبر خوب دیگری برای نفت است.

روز پنج‌شنبه اما قیمت نفت بار دیگر به کانال 63 دلار بازگشت و هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 63.32 دلار معامله شد.

به گفته هو فریم، مدیر کل شرکت فریم فاندز، اگرچه کاهش تولید اوپک، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و کاهش اخیر ذخایر نفت آمریکا باید به افزایش قیمت نفت منجر شود، اما در مجموع خوش‌بینی در بازار نفت تضعیف شده و سرمایه‌گذاران نگران تاثیر منفی کندی رشد اقتصادی جهان بر روی تقاضا برای نفت هستند.

در آخرین روز معاملات (روز جمعه) انتشار داده‌های اقتصادی در آمریکا اندکی به بهبود قیمت نفت کمک کرد.

روز جمعه هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 63.33 دلار معامله شد. داده‌های اقتصادی منتشرشده در آمریکا نشان می‌دهد، رشد اقتصادی این کشور کمتر از حد انتظار آهسته شده و در عین حال، افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده، چشم‌اندازها برای تقاضا را تقویت کرده است.

همچنین هیات‌های مذاکره‌کننده چینی و آمریکایی قرار است هفته آینده مذاکرات خود در مورد اختلافات تجاری را از سر بگیرند. انتظار می‌رود که هرگونه نتیجه مثبتی پس از این نشست به افزایش قیمت نفت کمک کند.

از سوی دیگر، تنش‌ها در تنگه هرمز، مهم‌ترین گذرگاه نفت جهان میان ایران و غرب ادامه دارد.

آمریکا، انگلیس و چند کشور دیگر روز پنجشنبه گرد هم آمدند تا راه‎هایی برای حمایت از دریانوردی در خلیج فارس با ایران بیابند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.