خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۹۱۴۸۱

کاهش قیمت نفت پس از برگزاری نشست فوق‌العاده برجام

کاهش قیمت نفت پس از برگزاری نشست فوق‌العاده برجام

پس از آنکه مقامات ایرانی نشست فوق‌العاده ایران با کشورهای باقی‌مانده در توافق هسته‌ای را «سازنده» خواندند، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه اندکی کاهش یافت.

روز گذشته نشست فوق‌العاده ایران با کشورهای باقی‌مانده در توافق هسته‌ای برگزار شد. پس از آنکه مقامات ایرانی این نشست را «سازنده» خواندند، که نشانه‌ای از کاهش تنش‌ها در خاورمیانه بود، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه اندکی کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز ، در معاملات امروز هر بشکه نفت خام برنت به 63.23 دلار رسید. نفت خام برنت هفته گذشته رشد 1.6 درصدی را تجربه کرده بود.

همچنین نفت خام آمریکا با 0.2 درصد افت در معاملات امروز با قیمت 56.08 دلار معامله شد.

عباس عراقچی که برای شرکت در این نشست مشترک به وین، پایتخت اتریش رفته بود، به خبرگزاری رویترز گفت: جو نشست سازنده بود و بحث‌ها خوب بودند. نمی‌توانم بگویم همه مسائل را حل کردیم؛ می‌توانم بگویم تعهد بسیاری وجود دارد.

او همچنین تاکید کرد: البته جمهوری اسلامی به روال کاهش تعهدات برجامی خود ادامه خواهد داد تا زمانی که خواسته‌هایش تامین شود.

ایالات متحده آمریکا که در ماه می 2018 از توافق هسته‌ای خارج شده بود، در این نشست حضور نداشت.

علی‌رغم این نشست اضطراری، تنش‌ها در تنگه‌ هرمز، مهم‌ترین گذرگاه نفتی جهان همچنان ادامه دارد.

پس از آنکه ایران یک نفتکش بریتانیایی را در تنگه هرمز توقیف کرد، چند کشور عضو اتحادیه اروپا (فرانسه، ایتالیا و دانمارک) از طرح تشکیل یک ائتلاف نظامی اروپایی برای محافظت از کشتی‌های خود در این تنگه حمایت کردند.

علاوه بر تنش‌ها در خاورمیانه، نشست بانک‌های مرکزی کشورها به‌ویژه فدرال‌رزرو از دیگر موضوعاتی است که توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. انتظار می‌رود در نشست این هفته بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را به میزان 25 واحد کاهش دهد.

رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال کمتر از میزان انتظار آهسته شده و این نشانه‌ای از افزایش مصرف نفت است.

این در حالی است که رشد اقتصادی در دیگر کشورها، تحت تاثیر جنگ تجاری ایالات متحده و چین به سرعت در حال کاهش است. هیات مذاکره‌کننده چینی و آمریکایی قرار است به زودی مذاکرات خود را در این زمینه از سر بگیرند. به عقیده تحلیلگران، حل‌وفصل اختلافات تجاری میان دو کشور می‌تواند به افزایش تقاضا برای نفت و قیمت آن بینجامد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.