کد مطلب: ۳۹۷۲۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روی آوردن ماینرها به نیروگاه‌های برق / پره‌سر نیروگاهی با راندمان ۵۰ درصد

روی آوردن ماینرها به نیروگاه‌های برق / پره‌سر نیروگاهی با راندمان 50 درصد

مدیرعامل نیروگاه پره‌سر گفت: طی چهار سال گذشته این نیروگاه پنج میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرده است. چندین تقاضا برای ایجاد مزرعه ماینر در این نیروگاه بوده است. تامین برق راحت و فضای خنک و باز که از نقاط مثبت برای ماینرها است در این مکان وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حاشیه بازدید خبرنگاران از نیروگاه پره‌سر گیلان، غلامرضا امیریان، مدیرعامل این نیروگاه در نشست خبری گفت: ‌طی چهار سال گذشته این نیروگاه پنج میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرده است؛ راندمان این نیروگاه در حال حاضر 50 درصد است که عدد بسیار قابل توجهی به نظر می‌رسد. برای بالا رفتن راندمان، این نیروگاه در قالب نیروگاه سیکل ترکیبی ساخته شده است.

وی ادامه داد: به دلیل نزدیکی این نیروگاه به دریا، از آب دریا برای خنک شدن نیروگاه استفاده می‌شود. یکی از اهداف بزرگ ما حفاظت از محیط زیست و آسیب نرسیدن به ساختار محیطی استان گیلان است که به همین منظور هر سه ماه سازمان زیست محیطی برای آنالیز وضعیت محیط زیستی به اینجا فراخوانده می‌شود.

photo 2019 08 30 00 27 34

امیریان عنوان کرد: ساختار نیروگاه به صورت BOT و با ظرفیت 968 مگاوات ساعت در روز بوده، اما میزان تولید این نیروگاه به نیاز مصرف کننده‌ها بستگی دارد. در شش ماهه نخست امسال نیروگاه پره سر با افت 10 درصدی تقاضا مواجه بود به این علت که آب پشت سدها پر و وضعیت برق‌آبی‌ها مناسب بود. اما نحوه فروش این نیروگاه به این صورت بوده که طی قراردادی به مدت 20 سال برق تولیدی به صورت خرید تضمینی به وزارت نیرو داده شده است.

وی افزود: در سال گذشته میزان تولید نیروگاه حدود 700 مگاوات ساعت بود که این رقم امسال به حدود 600 واحد کاهش یافته است.

مدیرعامل نیروگاه پره‌سر گیلان: چندین تقاضا برای ایجاد مزرعه ماینر در این نیروگاه بوده است. تامین برق راحت و فضای خنک و باز که از نقاط مثبت برای ماینرها است در این مکان وجود دارد.

امیریان در خصوص اینکه آیا عرضه برق در بورس انرژی می‌تواند به وضعیت این صنعت کمک کند یا نه گفت: به طور کلی این امر می‌تواند مفید باشد چون مطالباتی برای شرکت به بار نمی‌آورد و معامله آن به صورت نقد است؛ اما در خصوص نیروگاه پره‌سر وضعیت فرق می‌کند چون نحوه فروش آن به شکل خرید تضمینی است. پس از اینکه برق تولید شد، ما هیچ دخالتی در اینکه این برق در کجا و چگونه مصرف می‌شود نداریم و فقط آن را تحویل خریدار می‌دهیم.

photo 2019 08 31 13 41 30

وی به موضوع پرحاشیه ماینرها و تولیدکنندگان بیت‌کوین پرداخت و عنوان کرد: چندین تقاضا برای ایجاد مزرعه ماینر در این نیروگاه بوده است. تامین برق راحت و فضای خنک و باز که از نقاط مثبت برای ماینرها است در این مکان وجود دارد. اخیرا نیز بازدیدی از منطقه و نیروگاه برای تاسیس این مزرعه‌ها انجام شده است. اما این اقدام از سوی خریدار برق ما صورت گرفته و ما هیچ دخالتی در این موضوع نداریم.

امیریان افزود: ظرفیت تولید این نیروگاه حدود 900 مگاوات ساعت بوده که برای 600 واحد از آن تقاضا وجود دارد، به این ترتیب این نیروگاه در حال حاضر حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ مگاوات ظرفیت مازاد تولید برق دارد که می‌تواند آن را در اختیار استخراج کنندگان رمز ارزها قرار دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام
    همانگونه که در متن خبر اشاره شده در قراردادهای فروش تضمینی برق که شامل نیروگاه پره سر هم میشود ، انرژی الکتریکی و ظرفیت قابل تولید نیروگاه خصوصی در نقطه تحویل ، به خریدار دولتی که شرکت مادر تخصصی برق حرارتی می باشد تحویل می گردد لذا در قراردادهای مذکور تصمیم گیری در خصوص نحوه اجرای رمز ارزها خریدار برق می باشد