کد مطلب: ۳۹۷۸۳۱

کاهش قیمت نفت برای دومین روز متوالی / طلای سیاه ۰.۶ درصد ارزان شد

کاهش قیمت نفت برای دومین روز متوالی / طلای سیاه 0.6 درصد ارزان شد

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه، برای دومین روز متوالی و تحت تاثیر تشدید مناقشات تجاری میان واشینگتن و پکن کاهش یافت و به 58.59 دلار رسید.

قیمت نفت در معاملات سه‌شنبه برای دومین روز متوالی کاهش یافت.

گزارش‌ها نشان می‌دهد از مهم‌ترین دلایل این کاهش قیمت، تشدید جنگ تجاری و آمار منتشرشده مربوط به کاهش صادرات کره جنوبی در سه‌ماهه دوم سال بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز با 0.6 درصد کاهش به 58.59 دلار رسید.

ایالات متحده آمریکا در هفته جاری تعرفه‌های 15 درصدی بر کالاهای چینی اعمال کرد. در مقابل چین نیز بر کالاهای وارداتی آمریکا به ارزش 75 میلیارد دلار تعرفه‌های پنج و 10 درصدی وضع کرده است.

با این حال، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است، هیات‌های مذاکره‌کننده هر دو کشور در اواخر ماه سپتامبر دیدار خواهند کرد.

با طولانی شدن مناقشات تجاری، صادرات کشور کره جنوبی در سه ماهه دوم سال کاهش یافته و این روند رشد اقتصادی این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

در همین حال، دولت آرژانتین با هدف جلوگیری از کاهش ذخایر ارزی خارجی از روز یکشنبه مقررات ویژه‌ای را برای کنترل سرمایه اجرا کرد. این اقدام نیز می‌تواند بازارهای نوظهور را تحت تاثیر قرار دهد.

به عقیده‌ تحلیلگران در حال حاضر چشم‌انداز خوبی برای بازار نفت وجود ندارد و تنها عاملی که می‌تواند تا حدودی این چشم‌انداز را به تعویق بیندازد، کاهش قابل توجه ذخایر نفت در جهان است.

به دلیل تعطیلات روز کارگر در آمریکا، اطلاعات مربوط به ذخایر نفت این کشور به جای چهارشنبه روز پنج‌شنبه منتشر خواهد شد.

کاهش تولید نفت روسیه در ماه آگوست کمتر از میزانی بود که با تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک توافق شده بود. با این حال، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه قصد دارد به طور کامل به این توافق پایبند بماند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، میزان تولید کشورهای عضو اوپک در ماه آگوست برای اولین بار در سال جاری افزایش یافت که بخش عمده‌ای از این افزایش تولید مربوط به عراق، نیجریه، عربستان و ایران تحت تاثیر تحریم‌ها بوده است.

اوپک و کشورهای غیراوپک به رهبری روسیه در ماه دسامبر توافق کردند تا تولید روزانه خود را تا ماه مارس 2020 در مجموع 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند. سهم اوپک از این کاهش 800 هزار بشکه در روز است اما کشورهای ایران، لیبی و ونزوئلا از اجرای این توافق معاف هستند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.