کد مطلب: ۴۱۰۳۶۸

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز اعلام کرد:

هر کیلو برنج پاکستانی ۱۵ هزار تومان! / ۳ هفته دیگر برنج‌های جدید عرضه می‌شوند

هر کیلو برنج پاکستانی 15 هزار تومان! / 3 هفته دیگر برنج‌های جدید عرضه می‌شوند

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران از ترخیص برنج‌های پاکستانی ظرف سه هفته آینده خبر داد و گفت: به دلیل عدم ترخیص برنج‌های پاکستانی قیمت این کالای ضروری از هشت هزار تومان به 15 هزار تومان رسیده است.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران در پاسخ به این پرسش قیمت برنج خارجی در شب عید گران می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: چنانچه دولتمردان اجازه ترخیص برنج‌های وارداتی را از گمرک دهند؛ قیمت برنج خارجی در بازار ارزان خواهد شد. متاسفانه امسال به دلیل محدودیت‌های وارداتی بخش عمده‌ای از برنج‌های پاکستانی در گمرکات کشور رسوب کرده است، همین موضوع موجی از گرانی‌ها را در بازار به همراه داشته است.

مسیح کشاورز با اشاره به قیمت برنج‌های پاکستانی اظهار کرد: در حال حاضر حدود پنج ماه است که برنج به کشور وارد نشده است؛ در گذشته بخشی از برنج‌های پاکستانی به کشور وارد شده و حالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود. فروشگاه‌ها نیز بنا بر قیمت مصوب حق فروش برنج‌های خارجی را دارند، در غیر اینصورت با هر گونه افزایش قیمتی ستاد تنظیم بازار با آنها برخورد خواهد کرد.

چقدر برنج در گمرکات رسوب کرده؟

او در ادامه افزود: در گذشته هر کیلو برنج پاکستانی به قیمت هشت هزار و 300 تومان به مردم عرضه می‌شد این درحالی است که به دلیل کمبود و عدم واردات این محصول، قیمت برنج پاکستانی به 15 هزار تومان رسیده است.

کشاورز در بخش دیگر سخنانش از ترخیص برنج‌های پاکستانی ظرف سه هفته آینده خبر داد و گفت: با همکاری دستگاه‌ها قرار است ظرف سه هفته آینده ارز دولتی به برنج‌های پاکستانی تعلق گیرد و با این اقدام نیز این برنج‌ها از گمرک ترخیص شده و به بازار عرضه می‌شود. طبق آخرین آمارها 200 هزار تن از برنج‌های پاکستانی در انبار گمرکات رسوب کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • كبودوند

    اميدوارم در برنج هم خودكفا بشويم

  • ناشناس

    ای خدااااا