کد مطلب: ۴۱۷۵۲۱

رئیس اتحادیه میوه‌فروشان در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

قیمت میوه‌های شب یلدا کیلویی چند؟

قیمت میوه‌های شب یلدا کیلویی چند؟

رئیس اتحادیه میوه‌فروشان می‌گوید: در حال حاضر قیمت هندوانه در میادین میوه تره‌بار و به طور عمده از قیمت از هزار و 500 تومان شروع می‌شود و تا دو هزار و 500 تومان ادامه دارد. از سوی دیگر هندوانه مرغوب نیز در میادین میوه و تره‌بار هر کیلو از قیمت دو هزار و 500 تومان آغاز می‌شود و به قیمت چهار هزار تومان هم می‌رسد.

رئیس اتحادیه میوه‌فروشان درباره وضعیت میوه‌ها در آستانه شب یلدا به تجارت‌نیوز گفت: هندوانه، انار، ازگیل، خرمالو و پرتغال پنج قلم میوه اساسی شب یلدا محسوب می‌شوند و در شب یلدا کمبودی در بازار میوه وجود ندارد.

اسدالله کارگر افزود: در حال حاضر قیمت هندوانه در میادین میوه تره‌بار و به طور عمده از قیمت یک هزار و 500 تومان شروع و به دو هزار و 500 تومان می‌رسد. از سوی دیگر هندوانه مرغوب نیز در میادین میوه و تره‌بار هر کیلو از قیمت دو هزار و 500 تومان آغاز و به قیمت چهار هزار تومان هم می‌رسد.

او درباره قیمت انار در میادین میوه و تره‌بار عمده‌فروشی هم اظهار کرد: هر کیلو انار از پنج هزار تومان تا 9 هزار تومان است. در حالی که قیمت انار دماوندی از هفت هزار تومان شروع و به قیمت 11 هزار تومان می‌رسد.

قیمت خرمالو در شب یلدا

کارگر همچنین درباره قیمت خرمالو گفت: خرمالو هم انواع و اقسام مختلفی دارد که بهترین نوع آن خرمالوی کن است که در عمده فروشی‌ها از قیمت هفت هزار تومان شروع و به قیمت 11 هزار تومان می‌رسد. همچنین قیمت خرمالوی شمال هم از قیمت سه هزار تومان شروع و به قیمت پنج هزار تومان می‌رسد.

او در توصیه‌ای به مردم گفت: قیمت‌ها اعلام شده درباره میوه‌های شب یلدا براساس نرخ نامه‌های عمده فروشان است، این در حالی است که با اعلام نرخ نامه‌ها برای برخی مردم جای سوال ایجاد شده است. باید اعلام کرد که قیمت و کیفیت میوه‌های واحدهای صنفی با میادین میوه و تره‌بار متفاوت است. قاعدتا اولویت خرید واحدهای صنفی میوه‌های درجه یک با کیفیت بالاست بنابراین عرضه این میوه‌ها با قیمت‌های متفاوتی انجام می‌شود. این در حالی است که میوه‌های میادین میوه و تره بار عمدتا کیفیت درجه دو و سه تشکیل می‌دهند که قیمت این میوه‌ها از واحدهای صنفی ارزان‌تر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.