خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۴۴۶۳

اولین قیمت نفت در شروع هفته جدید میلادی / طلای سیاه به کانال ۵۰ دلار بازگشت

اولین قیمت نفت در شروع هفته جدید میلادی / طلای سیاه به کانال 50 دلار بازگشت

سیگنال‌های اوپک مبنی بر کاهش یک میلیون بشکه‌ای نفت از یک‌سو و احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا از سوی دیگر، موجب شد در اولین روز از معاملات هفتگی قیمت نفت به کانال 50 دلار بازگردد.

به‌دنبال افزایش امیدها به کاهشِ عمیق‌تر تولید نفت از سوی اوپک، قیمت نفت که روز جمعه به کمتر از 50 دلار رسیده بود، در معاملات امروز اندکی بهبود یافت.

به‌گزارش تجارت‌نیوز ، در عین حال انتظار می‌رود فدرال‌رزرو آمریکا با هدف جلوگیری از وقوع رکود اقتصادی، نرخ بهره را کاهش دهد.

هر بشکه نفت خام برنت روز دوشنبه با سه درصد افزایش به 51.39 دلار رسید. در عین حال، نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با همین میزان بهبود، با قیمت 46.13 دلار معامله شد.

از مهم‌ترین عوامل افت شدید قیمت‌ها در هفته‌ گذشته، افزایش نگرانی‌ها از گسترش ویروس کرونا در سایر کشورها بوده است.

نفت خام برنت تنها در هفته گذشته افت 13 درصدی را تجربه کرد.

لغو پروازها و ممنوعیت سفر از سوی کشورهای مختلف در جهان، ترس از رکود اقتصادی را به‌دنبال داشته است؛ تا جایی‌که در هفته پایانی فوریه بازار سهام در آمریکا بدترین عملکرد هفتگی خود را از زمان وقوع بحران مالی 2008 تاکنون به‌ثبت رساند.

فعالیت‌ کارخانه‌های چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان طی ماه گذشته افت قابل توجهی داشته و با توجه به نقش پررنگ این کشور در زنجیره تامین، اقتصاد جهان تحت تاثیر قرار گرفته است.

نشست اوپک در هفته ابتدایی مارس (هفته جاری) برگزار می‌شود و کشور عربستان قصد دارد از دیگر تولیدکنندگان از جمله روسیه بخواهد با کاهش روزانه یک میلیون بشکه دیگر از تولید نفت موافقت کنند.

طی شش ماه اخیر، اوپک و متحدان غیراوپکی آنها تولید خود را روزانه 1.7 میلیون بشکه کاهش داده‌اند. توافق کاهش تولید تا پایان ماه مارس اجرایی می‌شود و در اجلاسی که در روزهای پنجم و ششم مارس برگزار می‌شود، این گروه درباره چگونگی تمدید آن رایزنی خواهند کرد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.