فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۴۴۸۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه / آینده طلای سیاه چه می‌شود؟

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه / آینده طلای سیاه چه می‌شود؟

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز با ۱٫۲ درصد کاهش، به ۲۵٫۲۶ دلار رسید. نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن نیز با قیمت ۲۱ دلار و شش سنت معامله شد.

افت چشمگیر تقاضا برای نفت تحت تاثیر رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا ، موجب افت قیمت نفت در هفته‌های اخیر شده است. بر اساس آخرین گزارش‌ها، در ماه جاری میلادی، تقاضا برای خریداری نفت روزانه حدود ۳۰ میلیون بشکه کاهش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در معاملات روز سه‌شنبه قیمت هر بشکه نفت برنت با ۱٫۲ درصد کاهش، به ۲۵٫۲۶ دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه ژوئن با قیمت ۲۱ دلار و شش سنت معامله شد.

این در حالی است که شب گذشته، معاملات آتی نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می با نرخ پایین در تاریخ قیمت‌گذاری شد و با افت بیش از ۳۰۰ درصد به منفی ۳۷ دلار رسید. در لحظه تنظیم گزارش، این رقم به یک دلار و هشت سنت افزایش یافته است.

توافق کاهش تولید اوپک‌پلاس نیز از ابتدای ماه می اجرایی می‌شود. بر اساس این توافق تاریخی قرار است، تولیدکنندگان اوپک و غیراوپکی‌ها از جمله ایالات متحده آمریکا، تولید نفت خود را در مجموع و روزانه به میزان ۹٫۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

بسیاری از تحلیلگران اما معتقدند، با توجه به افت چشمگیر تقاضا، این میزان از کاهش کافی نخواهد بود.

به‌گفته یک تحلیلگر از موسسه سیتی‌گروپ، طی چند هفته آیندهو پیش از آنکه نتایج اجرای توافق اوپک‌پلاس، مشاهده شود، احتمال کاهش قیمت نفت بسیار بالاست.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.