کد مطلب: ۴۴۶۹۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین قیمت نفت پس از نشست فدرال‌رزرو / طلای سیاه اندکی رشد کرد

اولین قیمت نفت پس از نشست فدرال‌رزرو / طلای سیاه اندکی رشد کرد

به‌دنبال انتشار گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا و رشدِ کمترازانتظارِ ذخایر نفت این کشور، قیمت نفت در معاملات امروز اندکی رشد کرد.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده که روز چهارشنبه منتشر شد، ذخایر نفت خام این کشور با رشد ۹ میلیون بشکه‌ای در هفته گذشته، به ۵۲۷٫۶ میلیون بشکه رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیشتر اما تحلیلگران در نظرسنجی رویترز رشد ۱۰٫۶ میلیون بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند.

به‌دنبال انتشار این گزارش و افزایش امیدها، قیمت نفت که چند هفته نزولی را پشت سر گذاشته بود، در معاملات امروز رشد کرد.

هر بشکه نفت خام برنت روز پنج‌شنبه با ۳٫۹ درصد افزایش به ۲۳٫۴۲ دلار در هر بشکه رسید. همچنین نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت آمریکا، امروز رشد ۷٫۲ درصدی را تجربه کرد و با قیمت ۱۶٫۲۵ دلار در هر بشکه معامله شد.

این در حالی است که هفته گذشته، نفت آمریکا برای تحول در ماه می با نرخ پایین در تاریخ‌ قیمت‌گذاری شد و با افت بیش از ۳۰۰ درصد برای اولین بار در طول تاریخ به منفی ۳۷ دلار رسید.

یک روز بعد از آن شاخص نفت برنت هم با افت مواجه شد و نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن به کمتر از ۱۰ دلار رسید.

توافق کاهش تولید که میان کشورهای اوپک‌پلاس امضا شده، از فردا (ابتدای ماه می) اجرایی می‌شود و بسیاری از تحلیلگران معتقدند که این میزان از کاهش برای جبران افت چشمگیر تقاضا کافی نیست.

در عین حال نشست دو روزه سیاستگذاران فدرال‎‌رزرو روز گذشته برگزار شد. به‌گفته جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، هنوز مشخص نیست که چه زمانی نرخ کم‌سابقه بیکاری و رشد اقتصادی به حالت عادی بازمی‌گردد. بنا بر تصمیم‌گیری این گروه، نرخ بهره همچنان در نزدیکی صفر و بدون تغییر باقی ماند.

همچنین هیچ نشانه‌ای مبنی بر توقف سیاست‌های انبساطی (کاهش نرخ بهره و خرید اوراق قرضه) برای مقابله با پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا در تصمیم‌گیری سیاستگذاران دیده نشد. نتیجه نهایی این جلسه امشب مشخص خواهد شد و همچنین نشست سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا هم امروز برگزار خواهد شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.