کد مطلب: ۴۷۰۹۷۴

رئیس اتحادیه بنکداران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

افزایش قیمت برنج چقدر محتمل است؟

افزایش قیمت برنج چقدر محتمل است؟

اگرچه شایعاتی درباره افزایش قیمت برنج در نیمه دوم سال وجود دارد اما رئیس اتحادیه بنکداران تهران می‌گوید با بارندگی‌های اخیر افزایش شدید قیمت برنج ممکن نیست و بعید است چنین اتفاقی رخ دهد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران درباره احتمال افزایش قیمت برنج به تجارت‌نیوز گفت: با بارندگی‌های اخیر اینکه گفته می‌شود قیمت برنج ایرانی در آینده دچار افزایش شدید قیمت خواهد شد، اما چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. فعالان بازار هنوز برنج سال گذشته را در انبارها دارند و بنابراین امسال با بحران کمبود برنج رو به رو نیستیم.

محمد آقا طاهر افزود: قیمت هر کیلو برنج ایرانی در بازار از کیلویی 15 هزار تومان آغاز می‌شود و تا 28 هزار تومان می‌رسد.

او با اشاره به وضعیت برنج خارجی در بازار اظهار کرد: قیمت برنج هندی و پاکستانی هم از کیلویی 14 هزار تومان آغاز و به کیلویی 20 هزار تومان می‌رسد.

بحرانی برای کمبود برنج نداریم

همچنین رئیس اتاق اصناف فریدون‌کنار در پاسخ به این پرسش که آیا با بارندگی‌های اخیر در شمال کشور با بحران کمبود برنج رو به رو هستیم؟ به تجارت‌نیوز گفت: بارندگی‌های اخیر نگرانی را برای کشاورزها ایجاد کرده است که با وجود این بارندگی‌ها چطور می‌توانند برنج‎ها را از آسیب پوسیدگی نجات دهند. این بارندگی‌ها باعث کمبود یا گرانی قیمت برنج در بازار نخواهد شد.

شعبان حسین‌نژاد افزود: قیمت هر کیلو برنج ایرانی 25 هزار تومان است. از اوایل تا پایان مرداد فصل برداشت برنج است. با ورود دستگاه‌های مدرن جمع‌آوری برنج از آشالیزارها راحت‌تر از گذشته شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.