کد مطلب: ۴۸۹۲۹۲

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت گوشت ارزان شد

قیمت گوشت ارزان شد

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی می‌گوید: امروز قیمت گوشت حدود 15 تا 20 هزار تومان ارزان شد و پیش‌بینی می‌شود در آینده قیمت گوشت گوسفندی همین روند نزولی را داشته باشد. اکنون قیمت گوشت بین 120 تا 125هزار تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی از احتمال کاهش قیمت گوشت طی هفته آینده خبر داد.

اخیرا قیمت گوشت به دلیل افزایش میزان تقاضا و گرانی قیمت نهاده‌های دامی و علوفه گران شد؛ به طوری‌ که براساس مشاهدات میدانی قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی 145 هزار تومان فروخته می‌شد. از سوی دیگر برخی فعالان بازار معتقدند که علاوه بر افزایش میزان تقاضا در شش ماهه نخست امسال واردات کنجاله سویا ۵۷ درصد و سویا و جو هم تا 25 درصد کاهش یافته است.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی قیمت گوشت روز چهارشنبه حدود 15 تا 20 هزار تومان ارزان شد و پیش‌بینی می‌شود در آینده قیمت گوشت گوسفندی همین روند نزولی را داشته باشد؛ چرا که مجددا تقاضا برای خرید گوشت کاهش یافته است. اکنون قیمت هر کیلو گوشت بدون دنبه با احتساب سود واحدهای صنفی بین 120 تا 125هزار تومان است.

مردم برای خرید گوشت شتاب‌زده عمل نکنند

علی اصغر ملکی به چرایی افزایش قیمت‌ها و وضعیت ذخایر گوشت اشاره کرد و به تجارت‌نیوز گفت: کمبودی در حوزه تامین گوشت نداریم. یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت تعطیلی‌های هفته گذشته بود که مردم برای خرید گوشت شتاب‌زده عمل کردند. از طرف دیگر دامداران نیز به دلیل کمبود نهاده‌های دامی دام‌های خود را به سازمان امور پشتیبانی عرضه نکردند. چنانچه نهاده‌های دامی به موقع از گمرک ترخیص شود سازمان امور پشتیبانی دام نیز گوشت مورد نیاز مردم را در سردخانه‌ها ذخیره خواهد کرد.

او همچنین درباره قیمت دام زنده اظهار کرد: قیمت هر کیلو دام زنده در تهران بین 50 تا 52 هزار تومان است. چنانچه نهاده‌ها به موقع به دست دامداران برسد قیمت گوشت ارزان خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.