کد مطلب: ۵۷۲۸۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی خاموشی‌ در ایام تعطیلات و سوگواری

بررسی خاموشی‌ در ایام تعطیلات و سوگواری

در جلسه دیشب شرکت توانیر با مدیران استانی برق در کشورهای مختلف، قرار شد برق خانگی در تعطیلات سوگواری تامین شود با این حال، اوضاع برق کشور هنوز به ثبات نرسیده است و علاوه بر مشترکان خانگی، بسیاری از بیمارستان‌ها هم با کمبود برق مواجه‌اند. این مساله در برخی از استان‌ها منجر به چنان فاجعه‌ای شده که نمایندگان مجلس در صحن علنی از بی‌برقی به عنوان عامل قتل‌عام در بیمارستان‌ها یاد می‌کنند با این وجود انگار مسولان هنوز عزمی برای سامان دادن به اوضاع برق در کشور جمع نکرده‌اند.

به گزاش تجارت‌نیوز ، معاون برق و انرژی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت توانیر و مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه و مدیران ستاد راهبری اوج مصرف، با مدیران‌عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع سراسر کشور جلسه‌ای درباره وضعیت خاموشی‌ در روزهای پایانی مرداد و تعطیلات برگزار کردند.

بنا بر پیگیری‌های تجارت‌نیوز از این شرکت، محمدحسن متولی‌زاده مدیر عامل توانیر در این جلسه گفته بود: هفته آینده در تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی محدودیت داریم و از طرفی به دلیل بالا بودن تقاضا، همچنان به برنامه‌های مدیریت بار نیاز داریم و این برنامه‌ها باید با نظارت بیشتری انجام شوند.

متولی‌زاده همچنین افزوده بود: با توجه به ایام سوگواری محرم، باید تلاش شود که برق خانگی در این مدت تامین شود و ایمنی در تامین برق تکیه‌ها، هیات‌ها و مسجدها نیز ضرورت دارد و مراسم سوگواری باید با توجه کامل به رعایت موارد ایمنی در حوزه برق برگزار شود.

این در حالی است که برق بسیاری از بیمارستان‌ها در روزهای بحرانی پیک پنجم کرونا قطع می‌شود و از طرف دیگر، عباد، عضو اتاق بازرگانی تهران قبلا به ایسنا گفته بود: یکی از عوامل کلیدی تولید اکسیژن، برق است که متاسفانه در ماه‌های اخیر مدام با قطعی مواجه بوده است.

به جز این به گزارش ایسنا قبلا هم، علی بابایی کارنامی، نماینده منتخب شهرستان ساری در مجلس گفت: قطع برق در مازندران عامل قتل‌عام مردم شده است.

به جز این کاربران شبکه‌های مجازی و مخاطبان تجارت‌نیوز هم گزارش‌هایی از قطع شدن برق در بیمارستان‌ها و مشکلاتی که برای آنان به وجود آمده است به این رسانه انتقال داده‌اند.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در ایام تعطیلات کرونا و محرم، از دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌ها خواست از خاموش بودن وسایل برقی، سرمایشی و غیر ضروری در این چند روز تعطیل مطمئن شوند تا در پایان تعطیلات به جز کم شدن آمار بیماران کرونایی مشکلات برق کشور هم کاهش پیدا کند.

برای مطالعه بیشتر درباره وضعیت برق و خاموشی‌های ایام تعطیلات، گزارش « وضعیت خاموشی‌ها در تعطیلی ۶ روزه » را هم مطالعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.