کد مطلب: ۶۲۴۱۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت نفت صعودی می‌ماند؟

قیمت نفت صعودی می‌ماند؟

قیمت نفت دوباره افزایش یافت و به ۹۰ دلار رسید. روند نفت افزایشی است اما آیا این روند تا پایان سال ۲۰۲۲ ثابت می‌ماند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت نفت در یک ماه اخیر رکورد هفت ساله خود را زد و به ۹۰ دلار هم رسید. نفت در آذر ماه روند کاهشی داشت و برخی کارشناسان مانند علی شمس اردکانی، رئیس پیشین کمیسیون انرژی اتاق تهران پیش‌بینی می‌کرد که نفت تا دو ماه آینده به ۶۰ دلار می‌رسد.

با این حال نفت، به دلیل کمبود عرضه اوپک و رونق گرفتن همزمان خط تولید واحدهای صنعتی افزایش قیمت داشت. آمریکا تلاش کرد با آزادسازی ذخایر خود قیمت نفت را کاهش دهد. آمریکا حتی از برخی کشورهای تولیدکننده خواست ذخایر خود را آزاد کنند و سعی داشت با اعمال فشار بر اوپک، قیمت نفت را کاهش دهد و موفق نبود.

رویترز در تازه‌ترین گزارش خود اظهار می‌کند معامله‌‌‌گران پیش‌بینی کرده‌اند امسال بازار با کمبود عرضه مواجه می‌شود. ذخایر نفت کاهش پیدا کرده‌اند و میزان مازاد ظرفیت تولید در کوتاه‌مدت اندک است و به تدریج کمبود عرضه بیشتر می‌شود و در واقع بازار تحت فشار قرار گیرد.

روند صعودی ادامه پیدا می‌کند؟

برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که روند صعودی نفت روانی است. اما بلومبرگ می‌گوید که با کنترل سویه امیکرون، نفت به کانال ۱۲۰ دلاری هم می‌رسد و پس از آن تثبیت می‌شود. با پایان فصل سرما و افزایش مسافرت‌ها هم تقاضای نفت بیشتر می‌شود و قیمت نفت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

محمدعلی خطیبی، نماینده سابق ایران در اوپک، ۹۰ دلاری شدن نفت تا پایان سال ۲۰۲۲ را پیش‌بینی کرده بود و معتقد بود که قیمت نفت تا آخر امسال بیشتر از این مقدار بالا نمی‌رود.

او گفته بود دلیل اصلی افزایش نفت عدم سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر و نگرانی بازار است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.