خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۴۹۱۶

لبنانی‌ها از استخراج نفت خود منع شدند

لبنانی‌ها از استخراج نفت خود منع شدند

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد:خطر اینجاست که دشمن استخراج در میدان مشترک را آغاز خواهد کرد اما لبنان از استخراج و حفاری منع شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه پنج شنبه پیرامون تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به منابع و ثروت‌های دریایی لبنان به ایراد سخنرانی پرداخت.

مهر نوشت، سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود گفت: سخنرانی امشب من تنها به یک موضوع اختصاص دارد و آن تحولات اخیر پیرامون نفت و گاز و ترسیم مرزهای آبی به عنوان رویداد برجسته مقابل لبنان و تمام لبنانی‌ها است.

اقدام اخیر رژیم صهیونیستی تجاوز به لبنان است

دبیرکل حزب الله افزود که اقدام رژیم صهیونیستی در نصب سکوی گازی کاریش با تجاوز به حریم دریایی لبنان به منظور استخراج، تولید و مراحل باقی مانده از صادرات و فروش صورت گرفته است نه برای اکتشاف.

سید حسن نصرالله گفت: این کشتی در نزدیکی میدان کاریش در میدان ۲۹ یعنی منطقه مورد مناقشه بین لبنان و رژیم اشغالگر مستقر شده است. آنچه طی روزهای گذشته اتفاق افتاد تجاوز و تحریک لبنان و قرار دادن آن مقابل یک موضع دشوار است.

ما همگی با مساله ای مواجه هستیم که باید به یک موضوع ملی بزرگ تبدیل شود. مرزهای دریایی و ثروت‌های موجود در آن باید به یک موضوع ملی مسلم و قطعی برای هر لبنانی که گرایشی به میهن دارد تبدیل گردد.

ما دارای ثروتی عظیم هستیم که آن را گنج موجود در جوار خود می‌نامیم. ارزش این ثروت به آن است که تنها امید برای حل بحران‌ها و نجات لبنان است و ملک تمام لبنانی‌ها به شمار می‌رود. ما باید این ثروت را حفظ و استخراج کنیم و سپس نهایت استفاده را از آن ببریم.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: لبنان از استخراج نفت خود منع شده و این مشکلی است که لبنانی‌های باید فکری برای حل آن کنند. در منطقه تنها سوریه و لبنان هستند که به بهانه تحریم از کاوش و استخراج ممنوع شده اند.

خطر سوم مربوط به زمان است به این معنا که ممکن است زمانی به ما اجازه استخراج داده شود که هیچ چیزی پیدا نکنیم. ما با موضوعی مواجه هستیم که از آزادی مناطق اشغالی لبنان اهمیت کمتری ندارد. در سال ۱۹۸۵ موضوع آزادسازی نوار مرزی اشغالی مطرح شد و مقاومت طی ۱۵ سال و با فداکاری‌های فراوان توانست به آزادسازی در سال ۲۰۰۰ برسد.

حفظ منابع دریایی لبنان از آزادسازی مناطق اشغالی اهمیت کمتری ندارد

سید حسن نصرالله ادامه داد: موضوع امروز نه تنها از آزادسازی نوار مرزی اشغالی اهمیت کمتری ندارد بلکه بسیار مهمتر است. این موضوع ویژگی‌هایی دارد که باید انگیزه و علتی برای مسئولیت پذیری همه باشد.

ما در حال مواجهه با خطرات پیرامون ثروت‌های نفتی هستیم و باید بدانیم که عامل زمان به نفع لبنان نیست و ساعت و روز اهمیت بسیار فوق العاده ای دارند. هر روز که این کار به تاخیر بیفتد ثروت و دارایی‌های ملت لبنان به هدر می‌رود.

هدف مستقیم ما باید این باشد که دشمن را از استخراج نفت و گاز از میدان کاریش منع کنیم و چه بسا دشمن این کار را شروع کرده باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: مهم نیست که کشتی استخراج کجا مستقر شده و کجا حفاری و استخراج می‌شود بلکه خطر اینجاست که دشمن استخراج در میدان مشترک و مورد مناقشه را آغاز خواهد کرد اما لبنان از استخراج و حفاری حتی در خارج از مناطق و بلوک‌های مورد مناقشه منع شده است.

میدان کاریش دارای یک خط است و بنابراین آنچه از آن استخراج خواهد شد هم مورد مناقشه است. لبنان در این رویارویی صاحب حق است و از قدرتی تحت عنوان ارتش و مقاومت برخوردار است.

گفتنی است این سخنرانی در شرایطی انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی با تجاوز به حریم دریایی لبنان، یک سکوی گازی در دریای مدیترانه مستقر کرد. رژیم صهیونیستی قرار است با نصب سکوی گازی کاریش، از آن برای اکتشاف و استخراج گاز استفاده کند.

این در حالی است که حزب‌الله لبنان با اشاره به نقض حریم دریایی لبنان و ورود رژیم صهیونیستی به آب‌های منطقه‌ای این کشور به صهیونیست‌ها درباره پیامدهای اقدامات‌شان هشدار داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.