خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۷۸۷۹۶

اصلاح فرآیندهای فسادزا به دارو رسید/ در تولید انسولین قلمی خودکفا می‌‎شویم

اصلاح فرآیندهای فسادزا به دارو رسید/ در تولید انسولین قلمی خودکفا می‌‎شویم

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو هفت هزار میلیارد مورد گران‌فروشی در حوزه مواد اولیه دارویی شناسایی شده است و دستگاه قضا نیز به این مسئله ورود کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان غذا و دارو از شناسایی گران‌فروشی هفت هزار میلیاردی در حوزه ماده اولیه دارویی و ورود دستگاه قضا به این حوزه خبر داد و گفت: در سازمان غذا و دارو به دنبال اصلاح فرآیندهای فسادزا هستیم و به همین دلیل از سوی سودجویان مورد هجمه قرار گرفته‌ایم.

وبدا گزارش داد، بهرام دارایی در برنامه صف اول در خصوص نظارت بر کالاهای سلامت محور، اظهارکرد: در سازمان غذا و دارو فرآورده‌های سلامت محور کدملی به نام IRC برای رصد دارند. ١٠ میلیارد کد شناسه برای یک میلیون کد IRC فرآورده‌های غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی صادر کرده‌ایم.

سامانه تیتک یک سامانه منحصربه فرد، ایرانی، درون‌زا و برون‌نگر است که بر لبه دانش حرکت می‌کند و با هوش مصنوعی ارتفاع خواهد یافت. آمریکا و ترکیه اخیرا به فناوری این سامانه مجهز شده‌اند و ایران از لحاظ نوآوری در این حوزه پیشرو بوده است.

قیمت دارو با اصلاح سیاست ارزی برای بیمار تغییر نمی‌کند

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بر اساس قانون برنامه و بودجه سه میلیارد دلار ارز برای دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک تخصیص یافته است. با دستور رئیس‌جمهور ارز تخصیص یافت تا زیرساخت‌ها برای انتقال ارز دارو به بیمه‌ها فراهم شود.

با اصلاح سیاست ارزی قیمت دارو برای بیمار تغییر نمی‌کند و یارانه دارو در هنگام خرید بیمار اعمال می‌شود و این اقدام جدیدی است که در بستر نسخه الکترونیک محقق می‌شود.

بهرام دارایی تاکید کرد: صنعت داروسازی موافق تخصیص ارز دولتی نیست و با ارز دولتی گروگان گرفته شده است. در نسخه‌نویسی هم همینطور است و برخی امتناع می‌کنند و باید توجه داشت که با نسخه الکترونیک آمار تولید و مصرف و صرفه‌جویی دارویی خواهیم داشت.

دارایی خاطرنشان کرد: بیماران مزمن پس از اصلاح سیاست ارزی می‌توانند با مراجعه به پزشک داروی موردنیاز خود را تا ویزیت بعدی دریافت کنند و همه این‌ها با نسخه الکترونیک محقق می‌شود و شاهد صرفه‌جویی دارویی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ٣٠ درصد داروهای وارداتی قاچاق معکوس می‌شود، گفت: برآورد قطعی از قاچاق معکوس نداریم اما بر اساس برآوردها سال ٩٩ حدود پنج هزار میلیارد تومان داروی قاچاق کشف شده است.

ما اکنون به وفور انسولین قلمی داریم اما همچنان حجم زیادی از کشور خارج می‌شود، زیرا کالای ما در داخل ارزان است، آمار خوبی از قاچاق معکوس نداریم و سال گذشته ١٢٠ میلیون دلار هزینه انسولین شده که ۴٠ میلیون دلار به بیمه خریداری و در سیستم ثبت شده است.

امسال در تولید انسولین قلمی خودکفا می شویم

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: کشور به سمت تولید محصولات با فناوری پیشرفته می‌رود. امسال در تولید انسولین قلمی خودکفا می‌شویم و به دو برابر نیاز کشور دست می‌یابیم و مسیر صادرات باز می‌شود، حتی به توانایی تولید قلم انسولین نیز در کشور دست یافته‌ایم که همه اینها نتیجه اعتماد به جوانان و شرکت‌های دانش بنیان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.