کد مطلب: ۶۸۲۸۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آغاز به کار خط لوله نورداستریم ۱ از امروز / پیش‌بینی اروپا اشتباه از آب درآمد

آغاز به کار خط لوله نورداستریم ۱ از امروز / پیش‌بینی اروپا اشتباه از آب درآمد

جریان گاز خط لوله نورداستریم ۱ که به مدت ۱۰ روز به منظور انجام تعمیرات سالانه متوقف شده بود، امروز مجداً آغاز می‌شود. اروپا پیش‌تر در خصوص توقف همیشگی این خط لوله ابراز نگرانی کرده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بزرگترین خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان پس از ده روز تعمیرات کار خود را از سر گرفت. قطعی جریان گاز خط لوله نورداستریم ۱ که نگرانی زیادی را در خصوص کمبود منابع گاز برای اروپایی‌ها به وجود آورد امروز مجدداً به جریان افتاد. اروپا نگران این بود که لوله گازی نورداستریم ۱ پس از تعمیرات سالانه برای همیشه متوقف شود. این خط لوله بیش از یک سوم صادرات گاز روسیه به اتحادیه اروپا را جابه‌جا می‌کند.

سخنگوی مجری عملیات نورد استریم به رویترز گفت: «ما در حال از سر گیری فرآیند انتقال گاز هستیم. رسیدن به حجم انتقال مورد نظر ممکن است چند ساعت به طول بیانجامد». ‌

دولت‌های اتحادیه اروپا در طول این مدت به دنبال منابع جایگزین برای گاز روسیه بودند و خود را برای کاهش احتمالی منابع آماده می‌کردند. هر چند که به دلیل افزایش تقاضا در دوران پساکرونا، بازار جهانی گاز حتی قبل از بحران اوکراین هم دچار چالش بود.

روسیه چگونه اروپا را وارد بحران کرد؟

روسیه در بحبوحه اختلاف نظر با غرب بر سر تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو، ماه‌هاست که ارسال گاز به اروپا را کاهش داده یا ممنوع کرده است. این کاهش‌ها موجب تشدید بحران انرژی شد و قیمت‌های گاز را به شدت بالا برد. همچنین منطقه را در معرض خطر جیره‌بندی و کمبود گاز قرار داد. این در حالی است که کشورهای اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند تا ذخایر انرژی را پیش از آغاز زمستان پیش رو پر کنند.

فعالیت نورداستریم که سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز را از پایین دریای بالتیک به اروپا انتقال می‌دهد، از ۱۱ ژوئیه متوقف شد.

گازپروم اعلام کرد که امروز یعنی اولین روز شروع به کار مجدد نورداستریم، ۵۰ درصد از حجم گاز توافق شده را از طریق این خط لوله انتقال می‌دهد. این مقدار از حجم انتقالی پس از تعمیرات هم بیشتر است زیرا روسیه به دلیل تاخیر در رسیدن توربین تعمیر شده از کانادا تنها ۴۰ درصد از ظرفیت را انتقال می‌داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.