کد مطلب: ۷۴۶۱۱۴

سال آینده به واردکننده بنزین تبدیل می شویم

سال آینده به واردکننده بنزین تبدیل می شویم

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش گفت: اگر با این روند مصرف بنزین را ادامه بدهیم، نیمه دوم سال آینده به یک واردکننده بنزین تبدیل می‌شویم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید مداح مروج، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، در یک برنامه تلویزیونی گفت: با توجه به میزان مصرف بنزین مجبور شدیم که از همه پتانسیل‌های موجود در کشور استفاده کنیم و در سال گذشته متناسب با میزان مصرف، تولید به طور متوسط روزانه ۹۷ میلیون لیتر در روز بود و امسال میزان تولید از ابتدای سال تا به امروز ۱۰۳.۵ میلیون لیتر در روز است.

وی افزود: ما عملاً به کمک پالایشگاهی که نفت خام را پروسس کند و پالایشگاه ستاره خلیج فارس که میعانات را باز پالایش می‌کند قادر هستیم با الگوهای فرآیند خاصی که در تک تک این واحدها متوسط با شرایط خودشان اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده تولید کنونی ۱۰۳ تا ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین را به ۱۱۲ میلیون لیتر در روز افزایش دهیم.

مروج گفت: این یک هماهنگی است و زمان خاصی به آن معنا ندارد ما مجبور هستیم از همه ظرفیت‌های موجود کشور حتی از انبارهای خودمان استفاده کنیم.

او ادامه داد: این آمادگی را داریم که بتوانیم روزانه ۱۱۰ تا ۱۱۲ میلیون لیتر به طور پیوسته تولید را داشته باشیم.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: اگر با این روند مصرف را ادامه بدهیم نیمه دوم سال آینده به یک وارد کننده بنزین تبدیل می‌شویم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.