کد مطلب: ۷۸۰۱۳۴

تعهد روسیه و عربستان برای ادامه همکاری در چارچوب اوپک پلاس

تعهد روسیه و عربستان برای ادامه همکاری در چارچوب اوپک پلاس

رهبران اوپک پلاس یعنی روسیه و عربستان سعودی، در جریان سفر اخیر وزیر خارجه عربستان به مسکو در روز پنجشنبه متعهد شدند که به همکاری نزدیک در سیاست نفتی این گروه ادامه دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از گفتگو با همتای سعودی خود، فیصل بن فرحان گفت ما بر آمادگی متقابل برای هماهنگی بیشتر تلاش‌ ها در اوپک پلاس تاکید کرده‌ ایم.

لاوروف از همه کشورهای شرکت کننده در این طرح خواست به طور مداوم به تعهدات خود برای حفظ تعادل و ثبات مناسب در بازار جهانی انرژی عمل کنند.

وی افزود: توافقات فعلی اوپک پلاس تا پایان سال جاری به قوت خود باقی است و پس از آن، وضعیت را بررسی کرده و تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهند کرد.

روسیه گفته است که در واکنش به تحریم های غرب، تولید نفت خود را در ماه جاری 500 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد و این اقدام ممکن است صادرات نفت و سوخت این کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

با این حال، نمایندگان اوپک پلاس گفته‌ اند پس از اعلام کاهش تولید روسیه در ماه مارس، این ائتلاف برنامه‌ ای برای تغییر اهداف تولید نفت خود ندارد.

وزیر خارجه عربستان سعودی گفت:ریاض در زمینه انرژی با روسیه هماهنگ بوده و به توافق اوپک پلاس متعهد است.

فرحان افزود: عربستان سعودی همچنین به دنبال تقویت روابط با روسیه در تمام سطوح است.

وی در حالی که به دنبال روابط نزدیکتر با روسیه است، اخیراً برای گفتگو با مقامات ارشد اوکراین همچون رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی، از کی یِف نیز دیدن کرده است. این اولین سفر یک مقام بلند پایه سعودی به اوکراین در 30 سال گذشته بود. در این سفر، عربستان سعودی قراردادهایی را برای بسته حمایتی 400 میلیون دلاری به اوکراین امضا کرد.

خبرگزاری عربستان سعودی اعلام کرد این بسته 400 میلیون دلاری شامل کمک مالی 300 میلیون دلاری عربستان به مشتقات نفتی از طریق صندوق توسعه عربستان سعودی به اوکراین است و 100 میلیون دلار باقی مانده نیز کمک های بشردوستانه به اوکراین از سوی این کشور خواهد بود.

منبع: بازار نفت گاز پتروشیمی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.