کد مطلب: ۸۱۷۹۱۴

توافقی بی‌سابقه اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت

توافقی بی‌سابقه اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت

کشور‌های تولید کننده نفت اوپک پلاس در توافقی بی‌سابقه، درباره سیاست کاهش تولید نفت تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی به جمع‌بندی رسیدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کشور‌های اوپک پلاس درباره سیاست تولید نفت به توافقی بی‌سابقه رسیدند. بر اساس این توافق، اوپک پلاس سطح تولید را از اول ژانویه ۲۰۲۴ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴، به میزان ۴۰.۴۶ میلیون بشکه در روز تعیین کرد.

رویترز در این مورد گزارش داده است که معاون نخست‌وزیر روسیه گفت: «کاهش داوطلبانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای خود را تا پایان دسامبر ۲۰۲۴ تمدید می‌کنیم.»

کاهش داوطلبانه تولید نفت

وزارت انرژی عربستان نیز اعلام کرده است: «به کاهش داوطلبانه تولید نفت تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه خواهیم داد.»

خبرگزاری واس عربستان نوشت، یک منبع در وزارت انرژی این کشور گفت: «ما کاهش داوطلبانه ۵۰۰ هزار بشکه در روز خود را تا پایان سال ۲۰۲۴ تمدید خواهیم کرد. ما کاهش داوطلبانه خود را با برخی از کشور‌های شرکت کننده در توافق اوپک پلاس هماهنگ کردیم.»

وزارت انرژی عربستان با بیان این‌که «امروز به توافقی بی‌سابقه دست یافتیم» همچنین تأکید کرد: «کاهش داوطلبانه اضافی یک میلیون بشکه در روز را از ماه جولای به مدت یک ماه که قابل تمدید است، اجرا خواهیم کرد.»

وزارت انرژی عمان نیز اعلام کرد: «کاهش داوطلبانه ۴۰ هزار بشکه در روز خود را تا پایان دسامبر ۲۰۲۴ تمدید خواهیم کرد.»

رویترز همچنین گزارش داد، اوپک پلاس تولید نفت خود در سال ۲۰۲۴ را ۱.۴ میلیون بشکه در روز از سطح تولید فعلی کاهش خواهد داد. روسیه، آنگولا و نیجریه شاهد کاهش قابل توجه تولید نفت در سال ۲۰۲۴ خواهند بود.

وزیر انرژی امارات هم گفته است: «کاهش داوطلبانه ۱۴۴ هزار بشکه در روز را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه تا پایان دسامبر ۲۰۲۴ تمدید خواهیم کرد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.