حجم ویدیو: ۳۶.۰۳M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۰:۴۹ دانلود ویدیو

معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس، در گفتگو با تجارت‌نیوز:

حقابه هیرمند از اولویت دیپلماسی خارج شده است

به گزارش تجارت‌نیوز، چالش حقابه هیرمند اخیرا افزون بر دلایلی شده که مردم سیستان و بلوچستان ناچار به مهاجرت شوند، در واقع عدم توجه دستگاه دیپلماسی به موضوع حقابه هیرمند و عدم اولویت قرار دادن آن برای مردم استان گران تمام شده است. پس از اینکه بحران آبی در سیستان و بلوچستان معیشت مردم را

به گزارش تجارت‌نیوز ، چالش حقابه هیرمند اخیرا افزون بر دلایلی شده که مردم سیستان و بلوچستان ناچار به مهاجرت شوند، در واقع عدم توجه دستگاه دیپلماسی به موضوع حقابه هیرمند و عدم اولویت قرار دادن آن برای مردم استان گران تمام شده است.

پس از اینکه بحران آبی در سیستان و بلوچستان معیشت مردم را دچار مشکل کرد آنچه پیدا بود موضع ضعیف دستگاه دیپلماسی در این موضوع را نشان داد و اعتراض نمایندگان و مردم را در پی داشت.

معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس یازدهم دراین باره به تجارت‌نیوز گفت: تا زمانی که این موضوع جزو اولویت‌های اصلی دستگاه دیپلماسی ما قرار نگیرد، کماکان طرف طالبان به مفاد موافقتنامه سال 1351 پایبند نخواهد بود.

ویدئوی اظهارات نماینده چابهار درباره مافیای خودرو را در گزارش برخی افراد پیشانی پینه‌بسته مصداق نفوذ مافیای خودرو شده‌اند مشاهده کنید.

اشنباه دستگاه دیپلماسی درباره حقابه هیرمند

سعیدی تاکید کرد: پس از آنکه گروه طالبان زمام امور افغانستان را در دست گرفت، دستگاه دیپلماسی ما دچار اشتباه شد. آنها انتظار داشتند که طالبان بخشی از منافع کشور را تامین کند. در حالی که این گروه ثابت کرد که به الفبای حقوق بین‌الملل پایبندی ندارد و سابقه و نگاهش نسبت به حقوق انسان‌ها مشخص است. مگر قرار است چند بار از یک سوراخ گزیده شویم؟!

وی همچنین گفت: به‌رغم اینکه در شعار، موضوع حقابه هیرمند جزو اولویت‌های دستگاه دیپلماسی است، اما در عمل برعکس است. چرا سفارت افغانستان در جمهوری اسلامی بدون گرفتن پیش‌شرط‌های لازم بازگشایی شد؟ با این اقدام خواسته یا ناخواسته به گروه طالبان رسمیت دادیم. درحالیکه می توانستیم حداقل این کار را در ازای گرفتن حقابه هیرمند انجام بدهیم.

متن کامل مصاحبه سعیدی را در لینک زیر بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.