کد مطلب: ۸۵۲۳۹۹

اوجی: افزایش قیمت بنزین صحت ندارد/ دلیل کمبود سوخت برخی جایگاه‌ها سفرهای تابستانی است

اوجی: افزایش قیمت بنزین صحت ندارد/ دلیل کمبود سوخت برخی جایگاه‌ها سفرهای تابستانی است

وزیر نفت گفت: افزایش قیمت بنزین کذب است و برنامه‌ای در این خصوص نداریم. مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز تاکید کرد که تمامی جایگاه‌های سوخت تهران فعال است و توزیع سوخت به‌صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جواد اوجی وزیر نفت گفت:خوشبختانه تولید بنزین در پالایشگاه‌های کشور بدون وقفه در جریان است و هیچ کمبود سوختی در کشور وجود ندارد.

او گفت: با توجه به سفرهای تابستانی در کشور مصرف سوخت در این ایام افزایش یافته است، اما در شرایط کنونی ذخایر سوخت کشور به ۱۵۰ میلیون لیتر می‌رسد.

اوجی گفت: تا به امروز هیچ جایگاه سوختی در کشور تعطیل نیست و سوخت‌گیری طبق روال ادامه دارد، خوشبختانه ذخایر سوخت کشور مطلوب است و تمامی پالایشگاه با تمام توان در حال تولید سخت هستند.

وزیر نفت گفت: خواهشی که از هموطنان داریم این است که به شایعه افزایش قیمت بنزین توجه نکنند، ما هیچ برنامه و بخشنامه‌ای در این زمینه نداریم.

او گفت: توصیه ما این است که هموطنان از کارت سوخت خود استفاده کنند به طوری‌که ۶۰ لیتر ۱۵۰۰ تومانی و ۱۵۰ لیتر ۳ هزار تومانی در کارت سوخت است.

او گفت: خوشبختانه در گذشته کارت سوخت خودرو ۶ ماهه به دست متقاضیان می‌رسید، اما الان یک‌ماه این کارت به دست صاحب خودرو می‌رسد.

اوجی در خصوص استفاده از کارت سوخت شخصی گفت: توصیه ما این است که حتما از کارت سوخت شخصی استفاده شود چرا که این کار باعث جلوگیری از قاچاق سوخت خواهد شود

وزیر نفت گفت: کارت هیچ جایگاهی جمع نشده، بلکه محدود شده است.

توزیع سوخت طبق روال قبلی ادامه دارد

عرب عاملی، مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص تعطیلی برخی از جایگاه‌های سوخت گفت: تمامی جایگاه‌های سوخت تهران فعال است و خبرهایی مبنی بر تعطیلی کذب است.

او گفت: احتمالا تعطیلی برخی از جایگاه‌ها بخاطر تعویض شیفت یا به‌روزرسانی جایگاه است که تعطیلی در حد چند دقیقه است و به سرعت برطرف می‌شود.

عرب عاملی گفت: عملیات توزیع سوخت در جایگاه‌ها مطابق معمول و به‌صورت ۲۴ ساعت شبانه‌روز انجام می‌شود و هیچ‌گونه برنامه تعطیلی در روزهای آینده نخواهد داشت.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: از مردم تقاضا می‌کنیم بدون هیچ‌گونه نگرانی و در کمال آرامش و طبق روال معمول در طول مدت شبانه‌روز اقدام به سوخت‌گیری کنند.

عرب عاملی در خصوص خبرهایی مبنی بر احتمال افزایش قیمت سوخت گفت: این موضوع هم تکذیب می‌شود و بخشنامه‌هایی که در این زمینه در فضای مجازی پخش شده، دروغ محض است.(باشگاه خبرنگاران)

دلیل کمبود سوخت برخی جایگاه‌ها سفرهای تابستانی است

نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز در خصوص جزئیات طرح سقف سوخت‌گیری و اینکه آیا قرار است تغییری در قیمت بنزین صورت بگیرد، گفت: براساس بند هـ تبصره 14 قانون بودجه 1402، به منظور بهبود نظام توزیع بنزین و نفت گاز در کشور و کاهش قاچاق سوخت، وزارت نفت از طریق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مکلف شده است تدبیری اتخاذ نماید که تا پایان شهریورماه ما بتوانیم حداقل 90 درصد خودرو‌های بنزین‌سوز و 95 خودرو‌های نفت گازسوزمان را مجاب کنیم که از کارت‌های سوخت مختص خودروی خودشان استفاده کنند.

وی افزود: به همین منظور از ابتدای سال جاری ما فرآیند تشویق مردم به استفاده از کارت شخصی را در سرلوحه کار خودمان قرار داده‌ایم و در دستور کار قرار گرفت.

نژادعلی گفت: با افزایش سفرهای تابستانی، به دلیل اینکه بتوانیم توزیع یکنواخت در جایگاه‌های سوخت داشته باشیم و جلوگیری کنیم از تعطیلی جایگاه‌ها به دلیل اتمام سوخت، چون بارترافیکی در جاده‌ها عملاً افزایش پیدا می‌کند و نفتکش‌های سوخت‌رسان ممکن است با تاخیر به جایگاه‌های عرضه سوخت برسند، ما در هر نوبت برداشت از کارت‌های جایگاه‌های سوخت را بین 30 تا 40 لیتر در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: در این فرآیند هیچ دلیلی بر اینکه واقعاً بخواهد قیمت سوخت، بنزین و یا نفت گاز در جایگاه عرضه تغییر کند نیست. دولت هیچ برنامه‌ای در ارتباط با افزایش قیمت سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت ندارد و همچنین هیچ قانون و مصوبه‌ای هم در این راستا حاکم نیست.

وی گفت: فقط ما به واسطه اینکه بتوانیم سوخت یکنواخت و یکپارچه‌ای را در همه جایگاه‌های عرضه سوخت داشته باشیم و بتواند توزیع به صورت یکنواخت باشد این اعمال سیاست را در جایگاه‌های عرضه سوخت پیاده‌سازی کرده‌ایم و از نظر برداشت سوخت هم برای ملت عزیز ایران هیچ محدودیتی به وجود نمی‌آورد.(تسنیم)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.