کد مطلب: ۸۷۳۷۷۱

بخش خصوصی پاکستان هم از روسیه نفت خریداری کرد

بخش خصوصی پاکستان هم از روسیه نفت خریداری کرد

 پالایشگاه پاکستانی Cnergyico اولین محموله نفت خام روسیه را برای بخش خصوصی وارد کرده است، زیرا این کشور قصد دارد از تخفیف های مسکو در قیمت نفت صادراتی خود بیش از گذشته بهره ببرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این کشور جنوب آسیا شروع به خرید نفت خامی کرده است که روسیه پس از ممنوعیت صادرات آن از بازارهای اروپایی به دلیل حمله روسیه به اوکراین، قیمت آن را کاهش داده است. اولین محموله پاکستان توسط دولت در ماه ژوئن وارد شد و دومین محموله نفتی دولتی هم اکنون در حال مذاکره است.

اینطور تصور می‌شد که واردات بخش خصوصی از نظر تجاری مقرون به صرفه نخواهد بود، زیرا، این محموله‌ها باید تقسیم شوند و به کشتی‌های کوچکتر منتقل شوند، زیرا بنادر پاکستان نمی‌توانند نفتکش‌های بزرگ را اداره کنند.

سخنگوی این شرکت پاکستانی در پاسخ به سوالات رویترز گفت، Cnergyico از پهلوگیری تک نقطه‌ای خود استفاده کرد که می تواند نفتکش‌های بزرگ را در خود جای دهد. قرار است نفت خام در پالایشگاه این شرکت در شهر هاب در جنوب غربی پاکستان پالایش شود.

این سخنگو گفت که پردازش محموله 100000 تنی نفت خام اورال "یک نقطه عطف مهم برای این شرکت و همچنین برای پاکستان است." این نشان دهنده توانایی‌ها و آمادگی این شرکت برای پالایش انواع مختلف نفت خام است.

پالایشگاه Cnergyico بزرگترین پالایشگاه پاکستان را با ظرفیت 156000 بشکه در روز اداره می‌کند که یک سوم ظرفیت ملی 450000 بشکه در روز را به خود اختصاص می دهد. این تنها پالایشگاهی است که پهلوگیری تک نقطه ای خود را دارد.

پالایشگاه Cnergyico قصد دارد بنزین و گازوئیل تصفیه شده از نفت خام اورال را به صورت داخلی بفروشد و نفت کوره را صادر کند که معمولاً در بویلرهای صنعتی، نیروگاه ها و موتورهای کشتی استفاده می‌شود.

تقاضای زیادی برای نفت کوره در بازار جهانی وجود دارد

این سخنگو گفت: تقاضای زیادی برای نفت کوره در بازار جهانی وجود دارد که می تواند به پاکستان در کسب درآمد ارزی کمک کند. او گفت که Cnergyico بررسی های لازم را انجام داد و با مشاوران تحریم های خارجی مشورت کرد تا مطمئن شود واردات نفت روسیه تحریم ها را نقض نمی‌کند.

پاکستان قصد دارد در سال جاری 100000 بشکه در روز نفت خام از روسیه وارد کند که بخش عمده ای از کل واردات این کشور را تشکیل می‌دهدند. در سال گذشته، کل واردات نفت خام پاکستان 154000 بشکه در روز ثبت شد. دولت پاکستان نخستین محموله وارداتی نفت خام تخفیف خورده روسیه را با یوان چین پرداخت کرده است.

به گفته تحلیلگران، با این حال، مزایای تخفیف های روسیه با افزایش هزینه های حمل و نقل و سوخت های با کیفیت پایین تر تولید شده از گرید خام ترش اورال در مقایسه با محصولات پالایش شده از نفت خام از تامین کنندگان اصلی پاکستان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی جبران می شود.

منبع: کانال تلگرامی بازار نفت، گاز و پتروشیمی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.