کد مطلب: ۸۸۷۰۲۸

افزایش تولید نفت ایران به ۳.۷ میلیون بشکه در روز

افزایش تولید نفت ایران به ۳.۷ میلیون بشکه در روز

رویترز اعلام کرد تولید نفت ایران تا ۳.۷ میلیون بشکه در روز بالا رفته که بالاترین رقم از ۲۰۱۸ یعنی زمان آغاز مجدد تحریم‌ها علیه صنعت نفت کشور را نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک به دنبال افزایش تولید نیجریه و آنگولا و علی رغم تمدید کاهش تولید عربستان برای سومین ماه پیاپی در اکتبر افزایش یافته است.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت 27.90 میلیون بشکه در روز در ماه اکتبر تولید کرده که 180 هزار بشکه در روز بالاتر از سپتامبر بوده است. تولید این گروه در ماه اوت برای اولین بار از فوریه افزایش یافته بود.

افزایش یکنواخت تولید نفت اوپک نتیجه فائق آمدن برخی تولیدکنندگان بر عوامل داخلی و خارجی محدود کننده عرضه آنها مثل تحریم‌های آمریکا و ناآرامی‌ها بوده است. اما قیمت نفت علی رغم این افزایش تولید، به خاطر جنگ در خاورمیانه رو به افزایش است.

اطلاعات ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد صادرات نفت نیجریه 50 هزار بشکه در روز در ماه اکتبر افزایش داشته است. آنگولا هم صادرات خود را در ماه گذشته میلادی بالا برده است.

افزایش تولید نفت ایران و عراق

تولید نفت ایران و عراق هم افزایش یافته است. تولید نفت ایران تا 3.7 میلیون بشکه در روز بالا رفته که بالاترین رقم از 2018 یعنی زمان آغاز مجدد تحریم‌ها علیه صنعت نفت کشور را نشان می‌دهد.

تحلیلگران دلیل افزایش صادرات نفت ایران را موفقیت این کشور در دور زدن تحریم‌های آمریکا و کوتاهی آمریکا در اجرایی کردن آن تحریم‌ها می‌دانند.

تولید نفت ونزوئلا به دنبال برداشته شدن تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت این کشور افزایش چندانی نداشته است. منابع اوپک پلاس انتظار دارند افزایش تولید این کشور تدریجی باشد.

تولید 10 عضو اوپک که مشمول قرارداد کاهش تولید اپک پلاس می‌شوند، 150 هزار بشکه در روز افزایش یافته است. عربستان و سایر تولید کنندگان عرب حاشیه خلیج فارس به شدت متعهد به این قرارداد و حتی کاهش تولید داوطلبانه هستند.

عربستان سطح تولید خود را در ماه‌های اکتبر و سپتامبر نزدیک به 9 میلیون بشکه در روز نگه داشته است. این کشور کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را تا پایان سال جاری میلادی تمدید کرده تا از بازار نفت حمایت شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.