کد مطلب: ۸۹۰۷۵۴

تمدید قرارداد فروش گاز ایران به عراق

تمدید قرارداد فروش گاز ایران به عراق

کارگروهی متشکل از کارشناسان ایرانی و عراقی براساس توافق دو طرف بر روی فروش گاز ایران به نیروگاه‌های استان بغداد کار خواهند کرد تا قرارداد مذکور پیش از پایان سال میلادی تمدید شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس توافق بین ایران و عراق، کارگروهی متشکل از کارشناسان هر دو کشور، موضوع تمدید قرارداد فروش گاز به نیروگاه‌های بغداد را مورد بررسی قرار خواهند داد تا پیش از پایان سال میلادی این قرارداد تمدید شود.

مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز، با اشاره به دیدار اخیر جواد اوجی، وزیر نفت، با زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق با بیان این که وظیفه تامین بخشی مهمی از انرژی عراق، سال‌هاست که بر عهده ایران است، از تمایل دو طرف برای تقویت روابط خبر داد.

طرف عراقی تمایل زیادی به تمدید قرارداد واردات گاز به کشور و نیروگاه‌های استان بغداد، که در شرف اتمام است، را دارد و به طبع آن، کارگروهی متشکل از کارشناسان ایرانی و عراقی براساس توافق دو طرف بر روی این موضوع کار خواهند کرد تا قرارداد مذکور پیش از پایان سال میلادی تمدید شود.

چگنی با تأکید بر اینکه برای انتقال گاز بیشتر در حد نیازهای کنونی عراق، زیرساخت‌های لازم وجود دارد، از نشست‌های آینده کارگروه‌های مشترک در زمینه تجارت گاز خبر داد.

با توجه به نیاز کشور عراق به گاز طبیعی برای مصارف نیروگاهی و طبق اعلام وزارت نفت، از نیمه دوم سال 1389 طرح موضوع و مذاکرات قراردادی صادرات گاز ایران به این کشور آغاز و قرارداد فروش گاز به بغداد در تیرماه سال ۱۳۹۲ در شهر بغداد به امضا رسید.

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.