کد مطلب: ۸۹۳۱۷۲

جزییات جدید از هک پمپ بنزین‌ها

جزییات جدید از هک پمپ بنزین‌ها

در هفته‌ای که گذشت، دو اتفاق تلخ در صدر اخبار قرار گرفت یک حادثه تروریستی راسک در سیستان و بلوچستان و دیگری هک دوباره‌ی پمپ بنزین‌های تهران و برخی شهرهای کشور که موج انتقادات بسیاری را به امنیت در مرزها و نحوه مدیریت پدافندغیرعامل در رسانه‌ها و فضای مجازی را شاهد بودیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، پرویز محمدنژاد قاضی‌محله عضو کمیسیون انرژی گفت: نگاه ما بر این است که به صورت فیزیکی دخل و تصرف شده است و اختلال در سامانه از چند طریق ممکن بوده؛ یکی از طریق فضای اینترنت که فضای هکری است که همه جا از جمله نیروگاه برق ممکن است اتفاق بیافتد، اما به نظرما این اتفاقی که افتاد دخالت فیزیکی افراد در آن دخیل بوده و تحت عنوان یک فلش یا یک برنامه وارد سیستم شدند و به صورت درونی بوده است.

وی افزود: در نهایت در کمیسیون با حضور وزیر و معاونان وی خواهیم خواست بیایند و توضیح کامل را به ما بدهند تا به نتیجه‌‌ای برسیم و در نهایت گزارش جامعی را به خود رئیس جمهور خواهیم داد و این باید مورد بررسی قرار بگیرد. زیرا تکرار این اتفاق دومین بار است که برای کشور بزرگی مانند ایران که نخبه‌های بزرگ، مردمان بسیار خوب و سازمان‌ها و تشکیلات بسیار فعالی دارد پسندیده نیست که بخواهیم برای دومین بار از این سوراخ گزیده شویم و به افرادی که در بدنه دولت هستند اجازه دهیم براحتی دست به هر کاری بزنند و قطعا این دفعه نسبت به دفعه گذشته بیشتر ورود خواهیم کرد و بحث پیشگیری را به عمل خواهیم آورد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بحث خرابکاری از سوی داخل و خارج مشخص شده است یا نه؟ گفت: از نظر کارشناسی تمام شده نیست و نگاه‌های مختلف وجود دارد و زمانی می‌شود این‌ها را رسانه‌ای کرد و قطع به یقین گفت که به آن نتیجه پایانی برسیم و تمام نظرات کارشناسان را رهگیری و رصد کنیم و آن را گزارش دهیم.

محمدنژاد در بحث عملکرد پدافندغیرعامل گفت: پدافند غیرعامل و از وزارت نفت مورد دعوت ما قرار خواهند گرفت. ما هم همین را عرض می‌کنیم، این‌ها ماهیت پدافندی دارند و باید نرم افزارهایی را طراحی کنید که با آن همه امکاناتی که در اختیار خود دارند چه کاری را انجام می‌دهند، باید پاسخ دهند، کجا ورود کردند و به چه شکلی بوده است و اگر این اتفاق نمی‌افتاد می‌گفتیم عدم اطلاعات و آگاهی از سیستم است که اتفاق افتاد و این باید برای شما یک نشانه باشد برای اینکه جلوگیری کنید و این یک سهل‌انگاری است و حال امکانات کافی بوده و یا نبوده است و بسیاری از چیزها نیازی به امکانات ندارد بلکه نیاز به تدبر، فکر، اندیشه، حساب و کتاب و برنامه دارد و حتما برنامه‌ای نبوده است.

وی ادامه داد: به راحتی نمی‌شود که یک موضوع را دو بار از همان محلی که آسیب دیدید باز هم آسیب ببینید و باید در این رابطه پاسخگو باشند و ما این پاسخ را خدمت مردم عزیز اعلام خواهیم کرد که دیگر این بی مبالاتی‌ها را دیگر در جامعه بزرگ ما که داعیه ایجاد یک  تمدن بزرگ را دارند و قرار است در دنیا نقش بازی کنند، دچار این بازی‌های بسیار پیش پا افتاده نیافتد که در دنیا دارای معنا و مفهوم ندارد.

محمدنژاد در پایان گفت: این اتفاق ناشی از بی‌مبالاتی و بی‌تدبیری است و مسئولان مرتبط و همچنین معاون وزیر سالاری باید پاسخگو باشند، زیرا هر دو مورد در زمان ایشان اتفاق افتاد و ما در جلسات گذشته به ایشان تذکر دادیم و گفتیم که اگر اتفاق دیگری بیافتد حتما ما پیگیری جدی‌تری را خواهیم کرد.

منبع : جماران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.